کد خبر : 47163
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398- 33: 16

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

طرح ملی «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» در گیلان رونمایی شد

طرح ملی «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» در گیلان رونمایی شد

طرح ملی «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» با عنوان تاپ و با هدف ارتقاء سطح مهارت فارغ‌التحصیلان و تامین نیازهای پژوهشی و فناورانه بنگاه‌های تولیدی در گیلان رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان طرح ملی «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» با عنوان تاپ و با هدف توسعه دانش‌بنیان بنگاه‌ها، ارتقا سطح مهارت فارغ‌التحصیلان و تامین نیازهای پژوهشی و فناورانه بنگاه‌های تولیدی صبح امروز با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در استان گیلان رونمایی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در مراسم رونمایی از طرح ملی «توانمندی‌سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار» با عنوان تاپ اظهار داشت: این طرح در راستای فراهم کردن زمینه رشد و توسعه صنعت و توسعه تولیدات صنعتی و مراکز علمی در سطح ملی راه‌اندازی شده است.

فرهاد دلق‌پوش به تاثیرگذاری طرح تاپ در بهره‌مندی از حضور و توانایی نخبگان علمی، دانشگاهیان و ایجاد حرکت منجسم بین دانشگاه و مراکز صنعتی اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد جهانی و رقابت‌های حاکم بر آن اگر بستر علمی و دانش‌بنیانی برای صنعت فراهم نشود از عرصه کیفیت و رقابت در بازار جهانی عقب می‌ماندیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: استان گیلان دارای ظرفیت‌های متعدد، مرز دریایی و مسیر ریلی و دارای مراکز مختلف علمی و فنی و تخصصی بسیار است که باید از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان بهره برد و همچنین این استان دارای ظرفیت بسیار برای صادرات کالا است که باید این کالاها را در بازارهای جهانی عرضه کرد.

دلق‌پوش به اهمیت انسجام‌بخشی در ارتقاء فنی بنگاه‌های تولیدی، ظرفیت‌سازی برای اشتغال پایدار و کاربردی شدن دانش و یافته‌های علمی و فناوری تاکید کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها باید بتوانیم در رقابت‌های به‌روز دنیا شرکت کنیم که در این راستا دست نیاز و همکاری به‌سمت دانشگاه و مراکز علمی دراز می‌کنیم زیرا معتقدیم که بدون همدلی نمی‌توان به اهداف مشترک دست یافت.

به گزارش تسنیم هدف اصلی طرح ملی تاپ، توسعه دانش‌بنیان بنگاه‌ها از طریق بهره‌مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقا سطح مهارت فارغ‌التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه با هدف کاربردی شدن دانش و یافته‌های جدید علمی و فناوری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی است.

ارتقا توان فنی و مهندسی بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری و ظرفیت‌سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تامین اشتغال زایشی و پایدار نیز جزو دیگر اهداف این‌ طرح به‌شمار می‌رود.

در بخش دانشجو تاپ، بهره‌مندی از خلاقیت و نیروی جوانی دانشجویان جهت دوره کارآموزی و مطالعه‌ برای انجام پایان‌نامه تحصیلی مد نظر است.

در بخش سرباز تاپ، اعزام مشمولان وظیفه یعنی سربازان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به بنگاه‌های صنعتی و معدنی جهت‌ گذراندن دوره خدمت‌ سربازی مدنظر است البته بنگاه پذیرنده در طرح تاپ مکلف به پرداخت حقوق و مزایا و بیمه تامین اجتماعی برای نیروی جذب‌ شده نیست همچنین تکلیفی در خصوص جذب سرباز پس از اتمام دوره خدمت سربازی او ندارد.

در بخش استاد تاپ، اعزام اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه‌‌ به واحدهای صنعتی و معدنی به مدت ۳ ماه به صورت دائم‌ یا یک سال به‌صورت پاره وقت جهت تعریف و اجرای پروژه پژوهشی متناسب با نیاز صنعت مدنظر است و حقوق و مزایای اساتید نیز از طرف وزارت تابعه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار