کد خبر : 87359
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401- 32: 19

طرح «مپ» در ۷۰۰ روستای گیلان اجرا می شود

طرح «مپ» در ۷۰۰ روستای گیلان اجرا می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از اجرای طرح «مپ» در ۷۰۰ روستای گیلان خبر داد و گفت: برای دهیاران کم کار حوزه محیط زیست پرونده قضائی تشکیل می شود.

به گزارش گیلانستان، یاور پیر علایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بهره برداری از نخستین دستگاه زباله سوز روستایی در روستای سالکده بندر کیاشهر، اظهار کرد: این پروژه زیست محیطی با اعتبار ۶ میلیارد ریال با مشارکت خیرین در روستای سالکده به مرحله اجرا رسیده است.

 

وی با اشاره به اهمیت نقش مشارکتی خیرین در امورات مختلف، افزود: توجه خیرین به بخش محیط زیست و سرمایه گذاری در این حوزه نتایج مثبتی به همراه دارد.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه کار نویی در سالکده کیاشهر در بخش زیست محیطی انجام شده است، گفت: سالکده با کمک مردم و مشارکت روستاییان به روستای سبز گیلان تبدیل شده و الگوی خوبی برای سایر روستاها تلقی می‌شود.

 

پیر علایی از اجرای طرح «مپ» در ۷۰۰ روستای گیلان خبر داد و اضافه کرد: این طرح با ارائه دوره‌های آموزشی تفکیک زباله از مبدا برای روستاییان به محوریت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در گیلان در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه سنگ بنای موفقیت در هر بخشی آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: نگاه آموزشی در بخش ارتقای محیط زیست نتیجه بخش است و باید این مهم در اولویت قرار گیرد.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان، دهیاران را مجریان اصلی طرح «مپ» در روستاها دانست و تصریح کرد: سهل انگاری در اجرای آموزش و فرهنگ سازی طرح تفکیک زباله از مبدا در مناطق روستایی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

 

پیر علایی از تشکیل ۱۱ پرونده قضائی برای دهیاران در حوزه پسماند در گیلان خبر داد و بیان کرد: برای دهیاران کم کار و بی توجه نسبت به پسماند و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و آموزش آن به روستاییان، پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

 

وی از تعریف و تجهیز دستگاه زباله سوز برای سایر روستاهای گیلان خبر داد و افزود: با اخذ مجوزات لازم و همچنین تأمین اعتبار بنا است در فاز نخست در هر بخش یک روستا را به دستگاه زباله سوز مجهز کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار