کد خبر : 62840
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

«عبدالرضا مزاری جلالی» هنرمند گیلانی آسمانی شد

«عبدالرضا مزاری جلالی» هنرمند گیلانی آسمانی شد

عبدالرضا مزاری جلالی، شاعر، نویسنده، هنرمند و کارشناس پیشکسوت هنری گیلان روی در نقاب خاک کشید.

به گزارش گیلانستان، سخاوت حضورش در میان سال‌ها و در گذار فصول، تکرار بارانی از مهر بود که کودکان و نوجوانان را می‌نواخت و آنان را به خودباوری، خویش‌اندیشی و اخلاق‌مداری دعوت‌ می‌کرد.

عبدالرضا مزاری جلالی که به سال ۱۳۳۴ در شهرستان آستانه‌اشرفیه استان گیلان و در خانواده‌ای فرهنگ دوست چشم به جهان گشود، براین باور تا پایان وفادار ماند که کودکانند که دقیق و نکته‌سنج، ساده و بی‌ریا به روز‌های روشن فردا می‌اندیشند.

دقت بی‌مثالش در شناسایی استعداد‌های کودکان و نوجوانان در کسوت مربی و کارگردان تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون رشت، زمینه‌ساز ظهور و بروز استعداد‌های کودکان و نوجوانانی شد که بعد‌ها خود در عرصه‌ی فرهنگ، هنر و ادبیات، صاحب آثاری ماندگار شدند و در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، حرفی برای گفتن داشتند.

این شاعر، هنر‌مند و نویسنده، بعد‌ها با هدایت مربیان در قامت کارشناس مسؤول هنری، این بخش از فعالیت‌های کانون را با نکاتی راهبردی به رشد و بالندگی و شکوفایی بیش‌ازپیش ‌رساند و موفقیت‌های ارزشمندی در سطح بین‌المللی، کشوری و استانی رقم زد.

وی که در عرصه‌ بازیگری کارگردانی و نمایاندن ظرافت‌های پیدا و پنهان این هنر به مخاطبان نقش‌آفرین بود، طی سال‌ها با داوری جشنواره‌های مختلف، عضویت در شورای برنامه‌ریزی هنری کانون پرورش فکری کشور و برگزاری کارگاه‌های هنری در خارج از مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی، تدریس و خلق آثار ارزشمند و اثر‌گذار، خلاقیت و توانمندی‌هایش را در عرصه‌ی فرهنگ و هنر به نمایش گذاشت.

دریغ و درد، ایران و گیلان که امروز سوگواری هنر‌مند، همکاری اندیشمند، شاعری پرتوان و نویسنده‌ای خلاق است که سال‌ها با کودکان عاشقانه زیست و از هیچ کوششی برای اعتلای فرهنگ ایران و گیلان دریغ نورزید و تا واپسین روز‌های حیات، به فرهنگ، ادبیات و هنر می‌اندیشید.

گرچه، فقدان جبران‌ناپذیرش را صبورانه صبوری می‌کنیم، براین باوریم که صدای ماندگارش در «صدا‌ساز‌ها»، اعجاز کلامش در «برنجک»، ایده‌های خلاقش در «فرفره‌ها» و تازگی اندیشه‌اش در «چوب‌ها و ریشه‌ها» هماره زنده است؛ آثار و آفرینش هنرمندانه برای کودکان و نوجوانان که در اندیشه‌های آینده‌سازان به یادگار خواهد ‌ماند.

مزاری جلالی که در سال‌ها حضور خود در کانون پرورش فکری استان گیلان (۱۳۵۹ تا ۱۳۹۴) و بعدها در کسوت فعال فرهنگی، هنری نقش غیرقابل‌انکاری در رشد و بالندگی فرزندان این دیار داشت، سرانجام شامگاه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در جوار رحمت حق ساکن شد.

پایگاه خبری گیلانستان این فقدان جان‌سوز را ابتدا به خانواده محترم مزاری جلالی و بازماندگان، خانواده بزرگ کانون و تمامی دوستداران فرهنگ و هنر کشور و تسلیت گفته و علو درجات و مغفرت واسعه الهی را بری آن عزیز زنده‌یاد از درگاه ایزد منان خواستارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار