کد خبر : 34692
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1397- 36: 17

مدیرکل آموزش و پرورش:

گیلان ۴۰۰۰ دانش‌آموز بدسرپرست و بی‌سرپرست دارد

گیلان ۴۰۰۰ دانش‌آموز بدسرپرست و بی‌سرپرست دارد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: حدود ۴ هزار دانش‌آموز بدسرپرست و بی‌سرپرست در گیلان وجود دارند که باید با کمک خیران به امورشان رسیدگی کرد.

به گزارش گیلانستان نادر جهان‌آرای صبح امروز در نشست اجرای شیوه‌نامه تقویت مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر اظهار داشت: بهتر است به جای گفت‌وگو از گفت و شنود استفاده کنیم زیرا گفتن و شنیدن توامان می‌تواند در ارتقای سطح آموزشی و رفع مشکلات کمک‌کننده باشد.

نادر جهان‌آرای با بیان اینکه استان گیلان ۳۹۲ هزار دانش‌آموز، ۳۴ منطقه آموزش و پرورش و بیش از ۲۰ هزار کلاس آموزشی دارد گفت: بنده وظیفه دارم برای رفع مشکلات همه دانش‌آموزان به یک اندازه همت کنم.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در موفقیت یک انسان نقش دارد تصریح کرد: استعداد بالا، انگیزه کافی، تقویت مهارت‌های فردی، خودباوری و اعتماد به نفس از مهمترین عوامل موفقیت یک فرد در زندگی و جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: بسیاری از انسان‌های موفق خیلی از این عوامل را به طور کامل نداشتند اما به توانایی و استعدادهای خود باور داشته و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کردند.

جهان‌آرای با تأکید بر آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت‌های برجسته و موفق و خواندن زندگینامه آنان خاطرنشان کرد: کمبود و کاستی همزاد بشر است و انسان باید خودش برای حل مشکلات زندگی تلاش کند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت کتاب خواندن در طول زندگی تصریح کرد: کتاب خواندن عنصر مهمی در موفقیت یک انسان محسوب می‌شود و همه دانش‌آموزان و مسئولان باید برای ترویج کتابخوانی تلاش کنند.

جهان‌آرای به از بین بردن اضطراب و استرس در محیط‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: یادگیری باید برای یادگیری و همراه با آموزش باشد و من شخصا با نمره مخالفم اما طبق قانون باید در مقاطع بالا از نمره استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه باید فضاهای ورزشی و کار گروهی درمدارس افزایش یابد گفت: در بحث انتخاب رشته علاقه و استعداد خود دانش‌آموزان مهمترین فاکتور است و باید بیش از هر چیز به این عامل توجه کرد.

جهان‌آرای با اشاره به اینکه با کاهش زمان آموزش مخالف است خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان آموزش به خاطر کاهش هزینه‌ها کم شده و معتقدم باید زمان آموزش را زیاد کرده اما اضطراب را از این محیط دور کنیم.

وی با اشاره به دانش‌آموزان بد سرپرست در مناطق محروم استان افزود: در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار دانش‌آموز بد سرپرست و بی سرپرست در سراسر گیلان داریم که باید با کمک‌های خیرخواهانه خود وضعیت آنها را بهبود ببخشیم.

به گزارش تسنیم این شیوه‌نامه برای افزایش مهارت‌های گفت‌وگو و اعتماد به نفس دانش‌آموزان سراسر کشور ابلاغ شده و به صورت کشوری و با کمک مسئولان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

دانش‌آموزان حاضر در این نشست درباره مشکلات فضای مجازی، انتظار خود از والدین و درد و دل‌های خود در زمینه آموزش و پرورش صحبت کردند و پیشنهاداتی درباره تغییر ساعت شروع مدارس و افزایش نشاط بین دانش‌آموزان ارائه دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار