کد خبر : 74811
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400- 16: 15

استاندار گیلان مطرح کرد؛

بعضی خودی‌ها از انتصابات در استان گله کرده و صبر ندارند/ دنبال خدمت شایسته به مردم هستیم

بعضی خودی‌ها از انتصابات در استان گله کرده و صبر ندارند/ دنبال خدمت شایسته به مردم هستیم

استاندار گیلان با بیان اینکه مادران و همسران شهدا الگوی خدمت صادقانه هستند و راه شهیدان همواره نورانی و روشن است، گفت: افراد دارای تریبون، به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها، دغدغه‌های مردم و مشکلات آنان را مطرح کنند.

به گزارش گیلانستان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت و تکریم از مادران و‌ همسران شهدای گیلان؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: شهیدان پرافتخار در راه اسلام، ارزش‌ها و ولایت جان خود را فدا کردند و مدیون آنان و خانواده‌های معززشان هستیم.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا تصریح کرد: از مادران و همسران شهدا برای خدمت صادقانه به مردم درس و روحیه می‌گیریم و فراموش نمی‌کنیم که راه شهدا، همواره نورانی و روشن است و باید پیرو راه آنان باشیم.

دکتر عباسی وصیت‌نامه‌های شهدا را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از تاکیدات شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافع حرم در وصیت‌نامه‌های‌شان، پیروی از ولایت و تنها نگذاشتن امام و ولی است که نشان از بصیرت آنان دارد چراکه شهدا گوش به فرمان نایبِ امام زمان(عج) بودند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به ضرورت بازگو کردن خاطرات ارزشمند مادران و همسران شهدا برای نسل جوان اشاره و خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه جهاد، عاشقِ ولایت و مردم و روحیه ایشان سرشار از فروتنی، ایمان، شجاعت و مروت بود که در راه دفاع از حریم اسلام و ولایت گام برمی‌داشت.

وی سردار شهید محمدعلی حق‌بین فرمانده گیلانی جبهه مقاومت را از شاگردان برجسته مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: در هر موقعیت و جایگاهی که قرار داریم؛ مدیون شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستیم و سرکشی، بازدید از خانواده‌های شهدا و دلجویی از آنان را وظیفه خود می‌دانم.

استاندار گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز در قلوب امت اسلام جای دارند، تصریح کرد: معتقدم راه برای هدایت ، باز است و دنیا امروز به رهبریت نظام اسلامی غبطه می‌خورد و ما نیز مدیون هدایت‌های هوشمندانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب در نظام اسلامی هستیم.

دکتر عباسی با اشاره به برخی اولویت‌های دولت مردمی و جهادی در آغاز فعالیت گفت: کنترل کرونا و سلامتی مردم اولویت نخست دولت سیزدهم بود البته در وضعیتی دولت را تحویل گرفتیم که واکسن به میزان کافی نداشتیم و بیمارستان‌ها، تجهیزات و امکانات کافی نداشتند و روزانه صدها نفر جان خود را از دست می‌دادند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا امروز مدیریت و واکسن نیز به اندازه کافی تامین شده، افزود: زمانی‌که دولت را تحویل گرفتیم؛ وضعیت ذخایر کالاهای اساسی خوب نبود اما امروز کالاهای اساسی به مقدار لازم وجود دارد و در فروش نفت هم شرایط خوبی داریم و در ادامه علاوه بر اینکه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها گام برمی‌داریم، رفع مشکلات مردم را به آن گره نمی زنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به برخی مشکلات‌ فرهنگی گفت: عده ای، سنگرهای فرهنگی و اولویت‌های این حوزه را رها کرده‌اند از سوی دیگر متاسفانه بعضی خودی‌ها نیز سنگ‌اندازی و از جابه‌جایی‌ها و برخی انتصابات در استان گله می‌کنند و صبر ندارند.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهم عده‌ای پدرسالارانه برخورد کرده و بعضی‌ها با تفرقه‌اندازی چوب لای چرخ دولت قرار دهند، خاطرنشان کرد: با شناسایی افراد جهادی، انقلابی و ولایتمدار؛ در فضای همدلی و وفاق، به دنبال خدمت شایسته به مردم هستیم.

دکتر عباسی اضافه کرد: از همه توانمندی‌ها در استان، ظرفیت جوانان و بیانیه گام دوم انقلاب برای رفع مشکلات بهره خواهیم گرفت و برنامه‌محور عمل می‌کنیم و سهم گیلان در توسعه پایدار را هم مد نظر قرار می‌دهیم.

در ابتدای این مراسم فاطمه اصغری خواه خواهر سردار شهید محمد اصغری خواه و همسر سردار جبهه مقاومت شهید حق بین به بیان خاطره گویی پرداخت.

در پایان نیز شماری از مادران و همسران شهدا تجلیل و از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «دختر شینا» ویژه بانوان که با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کمیته زنان دفاع مقدس در گیلان برگزار گردید، قدردانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار