کد خبر : 101042
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402- 54: 18

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

غربت میرزا کوچک‌خان پس از شهادتش همچنان ادامه دارد

غربت میرزا کوچک‌خان پس از شهادتش همچنان ادامه دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بر لزوم شناساندن شخصیت میرزا کوچک جنگلی به نسل جوان تاکید کرد و گفت: غربت میرزا کوچک‌خان پس از شهادت وی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی بعد از ظهر پنجشنبه در دوره تربیت راوی نهضت جنگل که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، اظهار کرد: قشر مؤثر معلم در حفظ هویت‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه برای بقای اجتماعی و رشد و بلوغ جامعه باید هویت خود را حفظ کنیم، افزود: هر جامعه‌ای که هویت خود را حفظ کند یقیناً پیشرفت، رشد و ارتقای آن تضمین خواهد شد.

 

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در مواجهه با بزرگان و ذخایر معنوی و هویتی خود به دور از مراسم‌های تشریفاتی، به دنبال این است که آشنایی با مشاهیر به نسل جدید انتقال پیدا کند.

 

مهدوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تمدن نوین اسلامی تاکید دارند، افزود: کسی که ظرفیت بزرگ مردمی را به سمت درست ارزش‌های الهی در حال هدایت کردن است رهبر انقلاب است.

 

وی با اشاره به اینکه معلمان آرمان‌های بلند اسلامی را باید به نسل جدید انتقال دهند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی منشأ تحولات در امت مستضعف عالم شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه یکی از گزاره‌ها که مایه افتخار در گیلان بوده و برای حفظ هویت نسل جوان و نوجوان بسیار مؤثر است وجود شخصیت میرزا کوچک‌خان جنگلی است، افزود: غربت میرزا کوچک‌خان هنوز پس از شهادت ایشان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: نشانه غربت شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی روز ۱۱ آذر بیشتر هویدا می‌شود و استان گیلان باید به داشتن چنین فرزندی افتخار کند.

 

مهدوی با بیان اینکه متأسفانه اکثر برنامه‌های گرامیداشت میرزا کوچک‌خان فقط در سطح استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: شخصیت میرزا کوچک خان را باید صادقانه تعریف کرد و نباید اجازه داد شخصیت ایشان دچار تحریف شود.

 

وی اضافه کرد: میرزا کوچک خان با تأثیر پذیری از اهل‌بیت (ع) به دنبال استقلال، عزت و استقرار عدالت در ایران بود البته نه فقط گیلانی‌ها بلکه ایشان توانست بخشی از مستضعفین عالم را در نهضت خود رهبری کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک‌خان جنگلی قدرت تمدن سازی اسلامی برای امت مستضعف عالم را داشت، تصریح کرد: دوره تربیت راوی نهضت جنگل با استفاده از اساتید خوش‌ذوق امروز در حال برگزاری است.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن به خصوص صهیونیست‌ها قرار است میلیون‌ها نسل کودک و جوان ما را ذبح هویتی کند، اظهار کرد: جنگ غزه، هویت کثیف رژیم صهیونیستی و دنیای غرب را به خوبی آشکار کرد.

 

وی در پایان با بیان اینکه میرزا کوچک‌خان فقط اهل قیام نبود بلکه اهل استقامت بود، تاکید کرد: در ماه‌های آینده اردوهای هویتی درون و برون استانی ویژه دانش‌آموزان با هدف شناخت زندگی و ابعاد شخصیتی مشاهیر و بزرگان کشور برپا می‌شود.

 

غربت میرزا کوچک‌خان پس از شهادتش همچنان ادامه دارد

 

گفتنی است، دوره تربیت راوی نهضت جنگل با حضور ۷۰ نفر از اساتید و فرهنگیان استان گیلان در رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار