کد خبر : 107135
تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403- 05: 12

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گیلان:

غرفه های دائمی محصولات تولیدی گیلان در ورودی شهرها برپا می شود

غرفه های دائمی محصولات تولیدی گیلان در ورودی شهرها برپا می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: غرفه های دائمی محصولات تولیدی شهرستان های استان در ورودی شهرها با هدف ایجاد بازاری برای محصولات تولیدی و صنایع دستی استان و رونق آنها راه اندازی شود.

به گزارش گیلانستان، حسین محمدیان پنجشنبه شب در سومین روز از جشنواره بهار نارنج در شهر کومله لنگرود افزود: این غرفه ها به منظور عرضه محصولاتی که زنان سخت کوش ما تولید می کنند، فعال می شود و علاوه بر ارتقاء معیشت خانوارها به ایجاد اشتغال های خرد و خانگی هم منجر می شود.

 

وی ثبت ملی فرآورده های بهار نارنج را مستلزم سرمایه‌گذاری دانست و گفت: باید برای تولید این فرآورده ها برندسازی شده و با یک برند خاصی تولید و معرفی شود.

 

وی عنوان کرد: معاونت اقتصادی استانداری و حوزه سرمایه گذاری برای تحقق این امر کمک خواهد کرد و تسهیلاتی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد تا بتوانند این فرآورده ها را به صورت کشوری و جهانی ثبت کنند.

 

جشنواره می تواند به احیای سنت های بومی و دیرینه لنگرود کمک کند

 

فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این مراسم گفت: این جشنواره می تواند نمادی برای احیای سنت های بومی و دیرینه ای که به فراموشی سپرده شده است، باشد.

 

محمدرضا جلالی افزود: همچنین فرصت و فضایی است تا ارتباط مردم را با تولیدات محلی قوت بخشد، ضمن اینکه در این جشنواره ها زبان و لهجه های بومی و ورزش های محلی کهن نیز احیا می شوند.

 

در سومین روز از جشنواره بهار نارنج بازی های محلی همچون لافند بازی، سرود و موسیقی محلی اجرا و همزمان در ۷۰ غرفه انواع محصولات و غذاهای محلی با استقبال بسیار مردم عرضه شد.

 

فردا جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه آخرین روز این جشنواره چهار روزه است.

 

شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار