کد خبر : 49849
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1399- 41: 16

مدیرکل امور بانوان گیلان خبر داد:

فعالیت زنان سرپرست خانوار گیلانی در کارگاه های تولید ماسک و گان

فعالیت زنان سرپرست خانوار گیلانی در کارگاه های تولید ماسک و گان

مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه چرخه زندگی برخی از گروه های آسیب پذیر اقتصادی و اجتماعی را با مشکلات دوچندانی رو به رو کرده است، گفت: ۷۹ زن سرپرست خانوار در کارگاه های خیاطی تولید ماسک و گان استان فعال هستند.

به گزارش گیلانستان زهرا یعقوب نژاد در حاشیه ستاد مقابله با کرونای استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از همه تلاشگران سنگر خدمت و سلامت در جبهه مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: در روزهایی که بیماری نوپدید کرونا مردم ما را در معرض خطر قرار داده، کادر پزشکی و پرستاران فداکار ما لباس دفاع از حریم سلامت مردم بر تن کرده اند و با از خودگذشتگی توام با تلاش‌های بی وقفه و شبانه‌روزی خدمت به مردم گرفتار در بحران را سرلوحه خود قرار داده اند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار زنان در جلوگیری از شیوع کرونا، تصریح کرد: زنان به عنوان همسر و مادر علاوه بر محافظت از اعضای خانواده در مقابل این ویروس خطرناک، سهم بزرگی در خط مقدم دفاع از سلامت به عنوان پزشک و پرستار و بهورز و کادر اداری و خدماتی دارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، فعالیت خودجوش در مساجد و حسینیه ها و مدارس و حتی منازل جهت تولید ماسک و لوازم حفاظت فردی را جلوه ای دیگر از پشتیبانی زنان از سلامت جامعه دانست و اضافه کرد: زنان به عنوان یکی از ارکان محوری سلامت و بهداشت خانواده نقش به سزایی در تحقق اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی و شعار «در خانه بمانیم» دارند.

یعقوب نژاد، با بیان اینکه هفت شهید از ۲۵ شهید خدمت گیلان را زنان تشکیل می دهند، گفت: شهادت در مسیر خدمت رسانی به بیماران گرفتار کرونا نشان دهنده اوج فداکاری کادر درمانی کشور به ویژه بانوانی است که باور دارند حفاظت از جان دیگران بر حیات خودشان مقدم است.

وی با بیان اینکه جمعی از خواهران بسیجی گیلان با اهدای خون به بیماران نیازمند کمک کردند، گفت: طرح جهادی اهدای خون بانوان بسیجی گیلان در هشت شهرستان گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان گیلان، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه چرخه زندگی برخی از گروه های آسیب پذیر اقتصادی و اجتماعی به ویژه زنان سرپرست خانوار را با مشکلات دوچندانی رو به رو کرده است، گفت: کاهش درد و رنج روانی، اقتصادی و معیشتی زنان سرپرست خانوار نیازمند همراهی مردم و تلاش متحدانه مسئولان امر است.

یعقوب نژاد، از تولید و توزیع ماسک و دستکش توسط بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷۹ زن سرپرست خانوار در کارگاه های خیاطی تولید ماسک و گان استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰۰ مادر باردار در استان داریم، عنوان کرد: از این تعداد ۷۴۱۵ نفر مورد غربالگری قرار گرفته و ۱۳۸ مورد مشکوک به کرونا شناسایی شده اند. البته ۶۹ مورد سرپایی درمان و ۶۶ نفر ترخیص شدند و سه نفر بستری هستند، اما حال عمومی آنان مساعد گزارش شده است.

این مقام مسئول، از تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا در کمیته امداد استان گیلان به منظور رصد لحظه به لحظه وضعیت این بیماری در بدنه خانواده های تحت حمایت تا پایان دوره شیوع خبر داد و یادآور شد: دو میلیارد تومان برای خرید لوازم بهداشتی و معیشتی ۱۰ هزار نفر از مددجویان دارای بیماری خاص و صعب العلاج، مادران باردار و شیرده و سالمندان تحت پوشش اختصاص یافته است.

مدیرکل امور بانوان گیلان، ارائه مشاوره های روانشناسی تلفنی برای عموم مردم، کادر درمان و بیمارانی که دوران نقاهت خود را می گذرانند، توزیع اقلام بهداشتی و محافظت شخصی بین کودکان کار و خیابانی توسط گشت سیار اورژانس اجتماعی، تهیه و توزیع بسته های پزشکی توسط مدیران کل زن استان در سطح بیمارستان های استان و… را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده جهت مدیریت کروناست.

وی خاطرنشان کرد: معاونت زنان ریاست جمهوری از ظرفیت سمن های فعال استان گیلان در حوزه زنان برای راه اندازی کانال تولید محتوا و اطلاع رسانی در زمینه راه های پیشگیری از کرونا و آگاهی بخشی درباره مشکلات احتمالی حاصل از قرنطینه خانگی در شرایط اپیدمی ویژه زنان و مادران استفاده کرده است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار