کد خبر : 95472
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402- 49: 11

رئیس حوزه هنری گیلان:

فیلم «مصلحت» یک معروف فرهنگی است

فیلم «مصلحت» یک معروف فرهنگی است

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه در فضای اجتماعی و تربیتی ما امر به معروف بسیار کمتر از نهی از منکر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: فیلم‌هایی چون «منصور» و «مصلحت» یک معروف فرهنگی است.

به گزارش گیلانستان، سید رسول منفرد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فیلم سینمایی «مصلحت» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، کارگردانی حسین دارابی و هنرمندی وحید رهبانی و تهیه شده در سازمان سینمایی سوره است، که به یک شخصیت گیلانی می‌پردازد.

 

وی با اشاره به اکران فیلم «مصلحت» در رشت افزود: این فیلم که با الهام از ابعاد زندگی و شخصیتی آیت الله محمدی گیلانی نوشته شده، در رشت روی پرده جادویی سینما رفته است.

 

رئیس حوزه هنری گیلان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به فیلم «مصلحت» در فضای فرهنگی و اجتماعی این استان بیان کرد: به دلیل الهام گیری این فیلم از یک شخصیت گیلانی، می‌طلبد در فضای فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای استان مورد توجه بیشتری نسبت به سایر فیلم‌ها قرار گیرد.

 

منفرد با بیان اینکه تماشای فیلم «مصلحت» به گیلانیان پیشنهاد می‌شود، گفت: با توجه به عدم اقبال مردم به فیلم طنز در ایام محرم و صفر، تماشای فیلم «مصلحت» می‌تواند گزینه خوبی برای مخاطبان سینما باشد.

 

وی با بیان اینکه «مصلحت» فیلمی مناسب خانواده است، افزود: تماشای فیلم برای سنین نوجوان به بالا و خانواده توصیه می‌شود.

 

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه در فضای اجتماعی و تربیتی مان امر به معروف بسیار کمتر از نهی از منکر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: فیلم‌هایی چون «منصور» و «مصلحت» یک معروف فرهنگی و هنری است و توصیه برای مشاهده آن‌ها یک امر به معروف فرهنگی محسوب می‌شود.

 

گفتنی است فیلم سینمایی «مصلحت» که به مدت ۳ سال توقیف بود روایتی از یک پرونده مشکوک و پر رمز و راز است که مصلحت سیاسی نظام، مسیر رسیدگی به آن را با فراز و نشیب‌های مختلفی رو به رو می‌کند و تاکنون با استقبال مخاطبان در سینماها به‌ویژه در گیلان روبرو شده است.

 

فیلمنامه «مصلحت» که در ژانر معمایی-سیاسی به نگارش درآمده است به موضوعی افشاگرانه در اوایل دهه ۶۰ می‌پردازد، و در خلاصه داستان آن آمده است: «پسر یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور در یکی از درگیری‌ها مقابل دانشگاه تهران مرتکب قتل می‌شود، اما پیوند خانوادگی و مصلحت سیاسی کشور، این پرونده مشکوک و پُر رمز و راز را وارد موازنه‌ای پیچیده و سخت می‌کند…»

 

فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر و … ترکیب بازیگران اصلی «مصلحت» را تشکیل می‌دهند و حسین دارابی کارگردانی اثر را به عهده داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار