کد خبر : 52408
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1399- 16: 11

دبیر جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان:

لزوم ایجاد شبکه ارتباطی در مساجد/ زمینه فعالیت‌های فرهنگی و علمی در مساجد فراهم شود

لزوم ایجاد شبکه ارتباطی در مساجد/ زمینه فعالیت‌های فرهنگی و علمی در مساجد فراهم شود

حجت الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه تا مسجد در اختیار جوانان قرار نگیرد کارکردهای آن احیا نمی شود، گفت:: مجموعه‌ها و موسسات فرهنگی نباید خارج از مسجد فعالیت کنندو باید بستر فعالیت این موسسات در مساجد فراهم شود.

به گزارش گیلانستان،حجت الاسلام «مجتبی پوریوسفی» به اهمیت و جایگاه مسجد از صدراسلام تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: حضور در مسجد و فعالیت در این مکان مقدس توسط انبیا و پیامبر اکرم(ص) بسیار سفارش شده و تاکنون نیز شاهد فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در این مکان ارزشمند هستیم.

دبیر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه مسجد مکانی برای عبادت، همفکری و تعامل بوده و همه اقوام با اقلیت‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند، گفت: مسجد مهمترین پایگاه تجمع مومنین است و بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم، بایستی در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

حجت الاسلام پوریوسفی با تاکید بر اینکه احیا کارکرد مساجد مستلزم حضور پرشور جوانان است افزود: متاسفانه اکثر مساجد در اختیار افراد پیر و میانسال است در حالیکه در اوایل انقلاب به دلیل در اختیار بودن مسجد توسط جوانان شاهد رشد و موفقیت‌های چشم‌گیری با محوریت این اماکن مقدس بودیم.

وی ادامه داد: جدا از اقامه نماز جماعت باید در این مکان مقدس  به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در راستای رفع معضلات جامعه پرداخته شود.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: درمان آسیب‌های اجتماعی، برپایی حلقه‌ها و کرسی‌های علمی، آموزشی و ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مساجد می توان استفاده  لازم را با وجود جوانان پویا و توانا برد.

حجت الاسلام پوریوسفی با تاکید بر اینکه مساجد شهر و روستا باید شبکه شوند، گفت: جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با تشکیل ارتباطات در فضای مجازی و عضویت مساجد گیلان در این شبکه درصدد است با آشنایی مساجد و بهره گیری از ظرفیت‌های یکدیگر و با اشتراک گذاری توانایی‌ها مساجد، ارتباطات را گسترده و با یک هم‌افزایی زمینه احیا مسجد و حضور جوانان را در این مکان مقدس بیش از پیش مهیا کند.

وی به آسیب‌های اجتماعی اشاره و اضافه کرد: اعتیاد، خانه گریزی، ناهنجاری‌های خیابانی، طلاق و دین گریزی و … از اهم آسیب‌های اجتماعی است که می توان با بهره گیری از ظرفیت بالای مساجد این معضلات را حل و روند گسترش آن را در جامعه کاهش داد.

*مساجد را برای نوجوانان جذاب کنید                                        

دبیر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه مساجد را برای جوانان و نوجوانان جذاب کنید تصریح کرد: جوانان و نوجوانان در سنینی قرار دارند که جذابیت در فعالیت‌ها و برنامه‌ها برایشان بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام پوریوسفی اذعان کرد: هیئت امنا و مسئولان مسجد با اجرای برنامه های شاد و جذاب قبل از نماز جماعت می‌توانند جوانان را به سمت این مکان مقدس سوق دهند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام و نظام بیکار ننشسته اند و در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای درصدد خدشه دار کردن کانون گرم خانواده اصیل ایرانی هستند، اظهار کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مساجد می‌توان نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کرده و جوانان را در برابر این ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی واکسینه کرد.

دبیر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: بی توجهی به جوانان و ظرفیت عظیم مسجد می‌تواند ضربات جبران ناپذیری بر جامعه وارد کند.

*زمینه فعالیت موسسات فرهنگی در مساجد فراهم شود

حجت الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه مسجد در بحران‌ها و حوادث طبیعی پناهگاه مناسبی برای همه اقشار جامعه است، اذعان کرد: در بحران‌ها، نهادهای دولتی به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستند و با بهره‌گیری از مسجد و ظرفیت‌های مردمی می توان بر مشکلات فائق آمد.

وی به دفاع مقدس و فرمایشات معمار کبیر انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امام (ره) فرموده است:” مساجد سنگر هستند سنگرها را خالی نکنید”

دبیر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های فرهنگی می‌توانند با تعامل در مساجد به فعالیت‌های گسترده بپردازند افزود: برخی مساجد در شهر و روستا تعطیل بوده و فقط در ماه‌های مذهبی محرم و صفر و رمضان بازگشایی می‌شوند درحالی که می‌توان از ظرفیت‌ها و تجهیزات مساجد در راستای ارتقاء فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی و جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه بهره گرفت.

حجت الاسلام پوریوسفی تصریح کرد: مجموعه‌ها و موسسات فرهنگی نباید خارج از مسجد فعالیت کنند بلکه مسئولان مسجد بایستی بستری برای فعالیت این موسسات در مساجد فراهم کنند.

وی اظهار کرد: همه مسئولان ذی‌ربط در راستای فرهنگ‌سازی غنی ایران اسلامی بکوشند و با پرورش نیروهای انقلابی و اسلامی و با عطوفت و برادری در این راستا گام بردارند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار