کد خبر : 41301
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398- 54: 16

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان:

لزوم ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی/راه‌اندازی رادیوی مخصوص پیاده راه فرهنگی

لزوم ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی/راه‌اندازی رادیوی مخصوص پیاده راه فرهنگی

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی گفت: تقویت نگرش آحاد جامعه به امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از اهداف ستاد احیای امربه‌معروف استان گیلان است.

به گزارش گیلانستان حسن کربلایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اهمیت تقویت روحیه مطالبه گری و افزایش مسؤولیت پذیری اجتماعی آحاد مختلف مردم در جامعه اسلامی اظهار کرد: تبیین و ترویج ظرفیت‌های قانون حمایت و رویکردهای جدید ستاد از طریق رسانه‌های مختلف با توجه به کارکردهای رسانه‌ها در دستور کار این ستاد، قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق گفت: یکی از اهداف مهم ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان این است که فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق تولیدات رسانه‌ای برنامه‌های آموزش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی داشته باشد.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه شعار این هفته ” نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسمومیت اجتماعی” است، افزود: تقویت نگرش آحاد جامعه به امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک واجب نجات‌بخش و به ستاد امربه‌معروف به‌عنوان یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و مأمن و ملجأ مردم یکی دیگر از اهداف ستاد احیای امربه‌معروف استان گیلان است.

وی تبیین و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمام سطوح جامعه با بهره‌گیری از فضای معنوی و حماسی ایام محرم را از اهداف برنامه‌ها در این هفته دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولان یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان است.

کربلایی با اشاره به وضعیت پیاده راه فرهنگی که مزین به نام شهدای سر پل ذهاب است، بیان کرد: در دیدار با مسؤولین شهرداری مطالبه گری خود را برای جلوگیری از مفاسد و ناهنجاری در پیاده راه فرهنگی رشت را بیان کردیم.

وی با بیان اینکه با فعالیت نوازندگی‌های بدون مجوز کنار خیابان مخالفت صورت گرفت، بیان کرد: در راستای اجرای نوازندگی قانونمند و با اخذ مجوز، قرار شد برخی از سازمان‌های هنری در محوطه شهرداری و ارشاد مکان‌هایی برای این هنرمندان فراهم کرده تا آن‌ها نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان از تصمیم شهرداری برای راه‌اندازی رادیوی مخصوص پیاده راه فرهنگی برای اطلاع‌رسانی مناسب به مردم خبر داد و افزود: طرح اجرای رادیو محرم از سوم محرم در پیاده راه فرهنگی رشت مرحله اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کرد: دیدار فعالان عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر با حضرت آیت‌الله فلاحتی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در یازدهم شهریورماه برگزار خواهد شد.

کربلایی از دیدار با فرماندهان ناجا پیرامون نحوه برقراری امنیت در رفت‌وآمد در خیابان‌ها خبر داد و افزود: نحوه برقراری امنیت رفت‌وآمد در خیابان‌ها توسط دسته‌جات عزاداری در تاسوعا و عاشورا با همکاری ناجا در دستور کار ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قرار گرفته است.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر با بیان اینکه یک جلسه هماهنگی با سازمان‌های نظامی، انتظامی و دادستانی در خصوص پیگیری مبارزه با منکرات در هفته امربه‌معروف برگزار می‌شود، گفت: نشست با شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دانشگاه پیام نور در این دانشگاه در هفته پیش رو برگزار خواهد شد.

کربلایی از ابلاغ آیین‌نامه انضباطی دولت، پیرامون قوانین انضباطی کارمندان ازجمله پوشش کارمندان خانم خبر داد و افزود: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مطالبه گر اجرای قوانین در راستای جلوگیری از ناهنجاری‌ها و احیای خوبی‌ها خواهد بود.

وی تشویق کار خوب را یکی از فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و گفت: همایش طلایه‌داران امربه‌معروف در شهرستان‌ها ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۱۳ شهریور در شهرستان سیاهکل برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر با اشاره به دغدغه رهبری معظم نظام مبنی بر اهمیت فرهنگ خاطرنشان کرد: رهبری معظم فرمودند “در موضوع فرهنگ، با حمله همه‌جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگی مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه داشته باشند.”

کربلایی با بیان اینکه همایش طلایه‌داران و فعالین عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر استان در تاریخ ۱۵ شهریور در مصلی رشت برگزار می‌شود، گفت: دبیر ستاد احیای امربه‌معروف استان گیلان در این همایش و در سخنانی پیش از خطبه نماز جمعه به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه شرکت در گفتگوی ویژه خبری صداوسیما توسط دبیر ستاد یکی دیگر از برنامه‌های هفته امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: دیدار با جمعی از علما و بزرگان و هیئت مذهبی استان، در بیت آنان یکی دیگر از برنامه‌های هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار