کد خبر : 40277
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398- 25: 17

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

لزوم توجه به پروژه های فرهنگی در گیلان/ ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی اجرا می شود

لزوم توجه به پروژه های فرهنگی در گیلان/ ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی اجرا می شود

محمدی با انتقاد از عدم توجه به پروژه های فرهنگی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان از اجرای ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان خبر داد.

به گیلانستان کیوان محمدی امروز ( پنج شنبه، ۱۷ مرداد) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در استانداری با تشریح عملکرد سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پروژه های اقتصاد مقاومتی گفت:  سال گذشته این ستاد ۳۴ جلسه با ۸۲ مصوبه تشکیل داد که  ۸۸ درصد مصوبات اجرایی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد:  سال گذشته ۷۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان اجرا که بیشترین سهم، مربوط به سازمان جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب روستایی بود.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه پنج پروژه مورد توجه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور قرار گفت اظهار داشت: سدهای لاستیکی در پهلوان بست لنگرود وباغبانان فومن، پروژه ماهیان خاویاری، پست ۶۳ کیلوواتی،  احداث کارخانه نورد میلگرد کاسپین از این پروژه ها بوده است.

وی با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری اعلام کرد: ۵۹ پروژه به تهران ارسال شد که با بررسی مرکز برخی پروژه ها تلفیق و به ۱۷ پروژه تقلیل یافت.
محمدی اضافه کرد: از این تعداد پروژه ۱۱ پروژه مرتبط با بخش کشاورزی است.

وی توجه به حوزه محیط زیست را اولویت اقتصاد مقاومتی استان اعلام و بیان کرد: پروژه ها باید پیوست زیست محیطی داشته تا ضد توسعه نباشد.

محمدی خواستار تکمیل برخی زیرساخت های اساسی استان شد و گفت: تکمیل آزادراه قزوین -رشت، پروژه راه آهن رشت- انزلی، انزلی- کاسپین و اتصال آن به آستارا و تکمیل دو سد پلرود و شفارود باید مورد توجه جدی باشد چرا که نقش مهمی در توسعه استان دارد.

وی با انتقاد از عدم توجه به فرهنگ در پروژه های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: متاسفانه وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی می شود از پروژه های فرهنگی صحبتی نمی شود در حالیکه هویت یابی نسل جوان با فرهنگ رقم می خورد.

وی خواستار توجه به پروژه های فرهنگی در ستاد اقتصاد مقاومتی شد و بیان کرد: متاسفانه در حوزه فرهنگی بسیار عقب مانده و در استان موزه و کتابخانه در سان فرهنگ عنی گیلان نداریم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار