کد خبر : 41117
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398- 49: 11

در صد و ششمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

مجموعه بزرگ پارک آبی در رشت راه‌اندازی می‌شود

مجموعه بزرگ پارک آبی در رشت راه‌اندازی می‌شود

در صد و ششمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد: مجموعه بزرگ و شاخص پارک آبی در راستای ایجاد درآمد پایدار و بزرگ برای شهرداری در شهر رشت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گیلانستان اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در صد و ششمین جلسه شورای شهر با اشاره به روز خانواده و تکریم از بازنشستگان اظهار داشت: بازنشستگان جزء سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و در زندگی خود سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتند و امروز باید به آنان احترام بگذاریم و این کمترین کار است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، بزرگداشت محمد‌بن زکریای رازی و روز داروسازی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: خوشبختانه کشور ما جزء چند کشور برتر در زمینه تولید دارو است و امیدواریم که جوانان غیور ما به موفقیت‌های بیشتری در این عرصه برسند و برای ایران افتخار‌آفرینی کنند.

حاجی‌پور با بیان اینکه زمینه‌های لازم برای اجرای پروژه بزرگ پارک آبی در شهر رشت فراهم شده است تصریح کرد: این پروژه بسیار بزرگ و مهم است و در حال حاضر سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه در رشت اعلام آمادگی کرده لذا جذب این اعتبار را برای شهر بسیار ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از راه‌اندازی زورخانه مدرن جدید در شهر رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه با تأسیس این زورخانه در شهر رشت به ما قول داد و هم‌اکنون اقدامات و زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی این زورخانه در حال انجام است.

وی به روند تلاش‌ها و همکاری تمامی اعضای شورای شهر جهت جبران‌ عقب‌ماندگی‌های شهر رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت امروز نیازمند کار و اقدامات اساسی است از این رو بنده به صورت شبانه‌ روزی برای رفع مشکلات تلاش می‌کنم و به کمک تمامی اعضای شورای شهر هم نیاز دارم چون وظیفه ما، خدمت به مردم است.

حاجی‌پور با اشاره به مشکلاتی نظیر صدور پروانه برای برخی اراضی نسقی افزود: صدور پروانه برای بسیاری از اراضی نسقی در شهرهای کشور موجب بروز مشکلاتی نظیر عدم رعایت اصول شهرسازی و عدم حفظ محیط زیست و سرمایه ملی شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور در نحوه صدور پروانه برای اراضی و املاک مختلف شهرها، شهرداری باید پروانه ساختمانی را بر اساس بند تفصیلی صادر کند و ما امروز مبنی بر رفع تبعیضات ناروا، نامه‌ای به شهردار رشت ارائه دادیم و موارد قانونی نسبت به صدور پروانه را ابلاغ کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ما مؤظف هستیم تا امید را به جامعه برگردانیم خاطرنشان کرد: احترام به ارباب رجوع در سطح جامعه بسیار الزامی است از این رو نباید تبعیض قائل شد و باید به کوچک و بزرگ در سطح جامعه احترام گذاشت.

حاجی‌پور افزود: عوامل شهرداری رشت در حقیقت از مردم حقوق می‌گیرند زیرا اگر مردم عوارض پرداخت نکنند هیچ کدام از عوامل شهرداری نمی‌توانند حقوق خود را دریافت کنند و ما هر گونه برخورد ناپسند با ارباب رجوع را نمی‌پذیریم از این رو عوامل شهرداری هم مؤظف هستند که در اسرع وقت کار مردم را انجام بدهند.

وی شهرداری را خانه مردم قلمداد کرد و ابراز داشت: به مردم باید احترام گذاشت زیرا مجموع بی‌حرمتی‌ها، امید را از دل مردم خارج می‌کند بنابراین شهرداری خانه مردم است و تمام عوامل شهرداری مؤظف هستند تا به مردم احترام بگذارند.

ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به برخی محکومیت‌های شهرداری اظهار داشت: کلیه محکومیت‌هایی شهرداری رشت که بالای یک میلیارد تومان است باید از طریق وکیل دادگستری با جدیت پیگیری کنیم و محکومیت‌هایی که بالای ۵ میلیارد تومان است را توسط موسسه‌های حقوقی پیگیری می‌کنیم.

فرهام ذاهد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه مردم بهترین قاضی هستند اظهار داشت: شکل جلسات شورای شهر را باید به روال عادی خود برگردانیم تا نگرانی‌های مختلف برطرف شود زیرا ما نماینده مردم در شورا هستیم و باید با حضور و عملکرد خود به مردم احترام بگذاریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: امروز افزایش بی‌رویه نرخ تورم، باعث بروز مشکلات متعدد معیشتی برای مردم و کارمندان شهرداری رشت شده است.

حجت جذب با بیان اینکه مساله اضافه‌کاری کارمندان شهرداری رشت باید به نحوی مدیریت شود تا بر روی وضعیت معیشت آنها تأثیر منفی نگذارد خاطرنشان کرد: برخی از کارمندان شهرداری هم به دلیل مشکلات معیشتی در کار کردن بی‌انگیزه‌ شدند.

وی با اشاره به برخی محکومیت‌های شهرداری رشت ابراز داشت: اخیراً شهرداری رشت در محاکم قضائی طی حکمی به پرداخت مبلغی محکوم شده است در حالی که حق با شهرداری بود و این گونه محکومیت‌ها صدمات جبران‌ناپذیری به پیکره شهرداری رشت وارد می‌کند.

یکی از اعضای شورای شهر نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت به تمامی دولتمردان اظهار داشت: مباحثی مربوط به پروژه پارک آبی و دیگر پروژه‌های شهر رشت نباید به حالت بلاتکلیف بماند و تمام کسانی که امروز برای این شهر دلسوزی می‌کنند و به دنبال رفع مشکلات مردم هستند باید در زمینه این پروژه‌ها ورود کنند.

حامد عبداللهی، فراهم کردن سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهر رشت را به عنوان راه‌ ‌حل‌هایی برای رفع بسیاری از مشکلات این شهر اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به دنبال آرامش و امنیت است و به دنبال مکانی که در آن تنش وجود داشته باشد نیست.

وی موضوع پیگیری اراضی نسقی را کار بزرگ و مهمی دانست و تأکید کرد: متاسفانه برخی افراد سکوت اختیار کردند در صورتی که موضوعات و پروژه‌های مربوط به شهر رشت نباید به هیچ عنوان در حالت بلاتکلیف باشد و ما باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهر در کنار افزایش شفافیت‌ها باشیم.

عضو دیگر شورای شهر نیز در این جلسه اتحاد و همدلی را لازمه پیشبرد اهداف و کاهش مشکلات دانست و اظهار داشت: ما باید با همکاری شهردار رشت برای کاهش مشکلات مردم گام‌های محکم‌تری برداریم زیرا مردم به ما اعتماد کردند.

محمدحسن علیپور خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگران حجمی شهرداری رشت بیش از ۸ ماه است که حقوقی دریافت نکردند و بسیاری از آنان به سختی زندگی می‌کنند و از مشکلات مختلف رنج می‌برند که باید هر چه سریع‌تر حق‌الزحمه آنان پرداخت شود.

دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: شهردار رشت و رئیس جدید شورای اسلامی این شهر هر کدام با ۱۱ رأی مستقیم از اعضای شورای شهر رشت انتخاب شدند و ما این مساله را به فال نیک می‌گیریم.

محمدحسن عاقل‌منش با اشاره به حفظ شأن مردم شهر رشت گفت: مردم، ما را به عنوان نماینده خود در شورا انتخاب کردند تا گره‌ها را باز کنیم و با همکاری شهردار، تمام موانع پیش رو را از سر راه برداریم و زمینه‌ و امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

سرپرست حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری رشت نیز در این جلسه در رابطه با جذب سرمایه‌گذار اظهار داشت: در گذشته، فراخوان‌های متعددی برای شناسایی سرمایه‌گذار برای اجرای ۱۶ پروژه دادیم اما متاسفانه بعدها برخی مشکلات باعث معطل ماندن این پروژه‌ها شد.

مریم گل احضار در رابطه با اجرای پروژه مهم و بزرگ پارک آبی و پروژه فیبر نوری در شهر رشت خاطرنشان کرد: پروژه فیبر نوری، شهر رشت را از نظر بستر الکترونیکی متحول می‌کند و در حال حاضر حفاری‌های لازم برای اجرای این پروژه در سطح شهر در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ پارک آبی در شهر رشت ابراز داشت: این پروژه هم بسیار شاخص است و سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده و حدود ۱۰ هکتار زمین که کاربری‌های مختلفی در آن در نظر گرفته شده به این پروژه اختصاص داده شد.

سرپرست حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری رشت با بیان اینکه اجرای پروژه بزرگ پارک آبی در رشت موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می‌شود ابراز داشت: هم‌اکنون مبلغ  هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان سقف سرمایه‌گذاری در این پروژه در نظر گرفته شده و سرمایه‌گذار هم برای اجرای آن اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تسنیم، زمین مربوط برای اجرای پروژه بزرگ پارک آبی در کیلومتر ۴ جاده رشت-تهران و جنب سازمان آرامستان و مرزبانی استان واقع شده است و احداث سالن‌های کنسرت، سالن‌های سینما، شهر سلامتی، شهر بازی، باشگاه، رستوران، هتل، پارکینگ‌های طبقاتی و فضاهای تجاری جزء ریزفضاها و کاربری‌های پروژه پارک آبی است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار