کد خبر : 91508
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402- 06: 1

استاندار گیلان:

مجوز بهره‌برداری برق آبی در گیلان صادر شد

مجوز بهره‌برداری برق آبی در گیلان صادر شد

استاندار گیلان با اشاره به صدور بهره‌برداری برق آبی در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت نیرو خوشبختانه بعد از ۶۰ سال مجوز بهره‌برداری برق آبی در این استان صادر شد که نقش مهمی در افزایش برق تولیدی دارد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی عصر امروز در جریان سفر  به شهرستان رودبار ضمن بازدید از سد سفیدرود در جلسه بررسی وضعیت آب ذخیره شده پشت سد حضور یافت.

 

استاندار  گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط آب ذخیره شده این سد نسبت به سال گذشته با کاهش قابل توجه‌ای مواجه است، اظهار کرد: به حول و قوه الهی و با درایت متولیان امر، شالیکاران در سال زراعی جدید هم بدون مشکل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 

وی با اشاره به برطرف کردن ضعف‌های سال ۱۴۰۱ در این حوزه با دستور به مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرماندارها و مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای درخصوص حضور مستمر در مزارع و چگونگی روند توزیع آب تصریح  کرد: باید سختی را از دوش کشاورزان برداشته و خودمان به عنوان مسئول سختی‌ها را تحمل کنیم.

 

عباسی عنوان کرد: در همین راستا مدیران موظفند فضای مدیریت جهادی و انقلابی را در محل کار ایجاد و در فصل زراعی به طور شبانه روزی فعالیت کنند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: بر اساس آمار شالیکاران با استفاده از آب ذخیره شده در آب بندان‌ها موفق شدند امسال ۶۰ درصد اراضی شالیزاری را شخم بزنند.

 

وی ادامه داد: امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب ذخیره سد کاهش یافته و باید این کاهش آب در تقویم زراعی دیده شود و در این راستا نقش اقناع سازی مردم در فصل زراعی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 

استاندار گیلان همچنین با تاکید بر لزوم توجه به تامین کود شیمیایی افزود: دولت سیزدهم هر گونه کمبود کود را تامین کرده و با نرخ دولتی در اختیار شالیکاران قرار داده است.

 

عباسی اقدامات صورت گرفته در گیلان برای شروع سال زراعی را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در حوزه آب بندان‌ها، سردهنه ها و لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی طی یکسال گذشته انجام شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار