کد خبر : 69134
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400- 41: 16

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

محدودیت های شرایط قرمز کرونایی در گیلان رعایت نمی شود

محدودیت های شرایط قرمز کرونایی در گیلان رعایت نمی شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: محدودیت های کرونایی در شرایط قرمز در استان گیلان به صورت دقیق اعمال و اجرا نمی شود.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده به تشریح شرایط کرونایی استان گیلان پرداخت و گفت: در هفته‌های اخیر شاهد سخت‌ترین شرایط کرونایی در مقایسه با ۱۷ ماه گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حتی شرایط ما از اسفند ۹۸ نیز بحرانی‌تر است، اظهار کرد: تعداد بستری‌های شبانه روز گذشته بیش از ۴۵۰ بیمار بوده که مجموع بستری‌ها در استان را به بیش از هزار و ۹۵۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه آمار فوتی‌های کرونایی نیز همچنان دو رقمی است، گفت: همه این آمارها هشدار دهنده و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه تمام شهرهای استان گیلان در شرایط قرمز و حتی فوق قرمز قرار دارند، اضافه کرد: بسیاری از فعالیت‌ها در شرایط قرمز باید تعطیل باشند که متأسفانه در شهرهای مختلف استان شاهد این موضوع نیستیم.

حیدرزاده با اشاره به ادامه فعالیت مشاغل و حضور عادی مردم در سطح شهر و اماکن پر تردد، گفت: متأسفانه نه همشهریان و نه برخی از مسئولان در زمینه عدم ایجاد تجمع در اماکنی همانند پاساژها، تالارها و خیابان‌ها همکاری نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: با وجود همه توصیه‌ها و درخواست‌ها شهروندان همانند روزهای عادی اقدام کرده و خطر کرونا را نادیده گرفته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه به دنبال افزایش ظرفیت‌های واکسیناسیون در استان هستیم، اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۴۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در این میان حدود ۱۴۰ هزار نفر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بالا بردن سرعت واکسیناسیون کل جمعیت استان گیلان را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یابد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار