کد خبر : 26260
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1397- 18: 15

مدیران سابق مصلی رشت اعضای حزب موتلفه را به‌خاطر یک امر به معروف ساده کتک زده بودند

مدیران سابق مصلی رشت اعضای حزب موتلفه را به‌خاطر یک امر به معروف ساده کتک زده بودند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان گفت: مدیران سابق مصلی رشت اعضای حزب موتلفه را به‌خاطر یک امر به معروف ساده کتک زده بودند.

به گزارش گیلانستان، حسن کربلایی شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای حزب موتلفه اسلامی گیلان با نماینده ولی‌فقیه در این استان در رشت اظهار داشت: در این ایام باید راه و رسم شهدای حزب موتلفه را مورد بررسی قرار داد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان با بیان اینکه نه تنها جوانان و نوجوانان بلکه بسیاری از کهنسالان نیز امروز از سرگذشت انقلابیون اطلاعی ندارند گفت: امروز بسیاری از مردم با زندگی افرادی مانند حجت‌الاسلام نواب صفوی و شهید اندرزگو آشنا نیستند.

کربلایی “حسن‌علی منصور” نخست‌وزیر حکومت پهلوی را دست‌نشانده آمریکا دانست و عنوان داشت: تمام نخست‌وزیران زمان محمدرضا شاهد دست‌نشانده آمریکا بودند و پیش از آن نیز انگلیس حکومت ایران را مدیریت می‌کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حکومت پهلوی بیش از ۵۴ سال توسط یک پدر و پسر و بدون رای‌گیری و انتخابات بر مردم حکومت می‌کرد ابراز داشت: امروز برخی افراد قدر جمهوری اسلامی را ندانسته و ناشکری می‌کنند.

وی شهید مطهری و شهید باهنر را از جمله علمایی دانست که بر فعالیت‌های حزب موتلفه نظارت می کردند و افزود: دستگیری امام راحل سبب ایجاد فضای خفقان در کشور شد و به همین دلیل شهید مطهری نخستین جرقه را برای انجام اقدامی علیه شاه زد که منجر به اعدام انقلابی “حسن‌علی منصور” شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان اعدام انقلابی “حسن‌علی منصور” را نخستین و آخرین اقدام مسلحانه حزب موتلفه اسلامی دانست و تصریح کرد: اجازه این اقدام انقلابی توسط “آیت الله میلانی” صادر شد و در ابتدا هدف ترور محمدرضا پهلوی بود.

وی “حزب الله لبنان” و “حزب موتلفه اسلامی” را احزاب تشکیل شده توسط امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: موتلفه اسلامی دارای نیروهای قدرتمندی بود که در راستای پخش اطلاعیه‌ها و نوارهای امام راحل و برگزاری دسته‌های عزاداری در محرم اقدام می‌کردند.

وی “شهید اندرزگو” را یکی از نیروهای فعال حزب موتلفه اسلامی دانست که حدود ۱۴ سال توسط ساواک تحت تعقیب بود و افزود: این شهید بزرگوار در زمان شهادت اسامی مبارزان انقلابی را با خود به همراه داشت اما قبل از شهادت کاغذ حاوی این اسامی را خورد تا هیچ اسمی در اختیار ساواک قرار نگیرد.

کربلایی با بیان اینکه شهدای حزب موتلفه شب قبل از ترور “حسن‌علی منصور” بسیار خوشحال بوده و تا صبح مشغول عبادت بودند ابراز داشت: زمانی که در دادگاه حکم اعدام و شهادت آنها صادر شد آن‌ها ابراز خرسندی می‌کردند که به مقام شهادت دست پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) همواره در میان مردم بودند خاطرنشان کرد: ایشان همواره مردم را ولی‌نعمت مسئولان می‌دانستند و به مسئولان تأکید می‌کردند که باید مردمی بوده و در میان مردم حضور داشته باشند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان قانون کاپیتولاسیون را قانونی دانست که با آن چوب حراج به کشور زده می‌شد و اظهار داشت: این قانون در حال حاضر در بسیاری از کشورها مانند ژاپن اجرا می‌شود اما امام راحل از اجرایی شدن آن در ایران جلوگیری کردند.

کربلایی برگزاری جلسه در مصلی رشت را یکی از آرزوهای قدیمی حزب موتلفه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در دوران مدیریت فردی به نام “م.م” ما حتی نمی‌توانستیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مدیران سابق مصلی رشت اعضای حزب موتلفه را به‌خاطر یک امر به معروف ساده کتک زده بودند عنوان داشت: جالب اینجا است که همان‌ها از ما شکایت کرده و ۸ سال ما را به دادگاه‌ها می‌بردند و می‌آوردند.

وی اعضای حزب موتلفه اسلامی را نیروهای جان برکف انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز برخی افراد در فضای مجازی می‌گویند که انقلاب برای ما کاری نکرده اما به این نکته توجه نمی‌کنند که امروز به قدری آزادی بیان در کشور وجود دارد که آنها حتی رهبری و روسای قوا را نیز زیر سئوال می‌برند.

کربلایی ضمن مقایسه هیئات مذهبی جدید و قدیم خاطرنشان کرد: هیئت‌های قدیم دغدغه سیاسی داشتند، دغدغه‌های امام راحل برایشان مهم بود، به محرومان رسیدگی می کردند و برای حمایت از امام خمینی(ره) کفن پوشیده و به خیابان‌ها می‌آمدند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان با اعلام اینکه امروز وضعیت فرهنگی کشور از کنترل خارج شده است ابراز داشت: امروز می‌بینیم که به راحتی در ملاءعام روزه‌خواری می‌شود اما هیچکس به این مسئله توجهی نمی‌کند.

کربلایی تنها سهم حزب موتلفه از انقلاب اسلامی را داشتن چند شهیدان است و اظهار داشت: اعضای حزب موتلفه اسلامی خوشحال هستند که توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان با اشاره به اقدامات حزب موتلفه اسلامی در طول دوران انقلاب تصریح کرد: حضور فعال در راستای مقابله با فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸ از جمله اقدامات موثر و انقلابی حزب موتلفه اسلامی بوده است.

وی اقدام حزب موتلفه اسلامی این استان را در راستای مقابله با فتنه ایجاد شده در سال گذشته الگویی برای سایر استان های کشور دانست و گفت: ما همزمان با تجمع فتنه‌گران در محل تجمع آن‌ها حضور پیدا می‌کردیم و میدان را از دست آن‌ها می‌گرفتیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار