کد خبر : 92352
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402- 58: 1

تذکر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا:

مدیران شهرداری و روسای سازمان‌ها به اندازه‌ درآمدشان می‌توانند هزینه کنند

مدیران شهرداری و روسای سازمان‌ها به اندازه‌ درآمدشان می‌توانند هزینه کنند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت گفت: روسای سازمان ها و مدیران شهرداری به اندازه‌ای که درآمد کسب کردند می‌توانند هزینه کنند.

به گزارش گیلانستان، هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با حضور اعضای کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار شد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با گرامی‌داشت روز حکیم ابولقاسم فردوسی یادآور شد: زبان هویت جمعیت و ساختاری هر کشور است. ایرانیان وجود زبان فارسی را مدیون ادیبان و به خصوص شاعران بزرگی مانند حکیم فردوسی هستند. فردوسی به توسط شاهنامه با حدود ۶ هزار بیت شعر در قالب اسطوره، تاریخ و ادبیات هویت ایرانی و زبان پارسی را زنده نگه داشت. در حالی که آمریکا در حدود ۲۵۰ سال پیش تازه کشف شد. فردوسی در قرن چهارم، شاهنامه‌‌را به نثر و نظم سروده که هم اکنون این شاهنامه به تمام زبانهای دنیا ترجمه شده است.

سید شمس شفیعی با هشدار به روسای سازمان‌ها و شهرداران مناطق شهرداری بیان نمود: روسای سازمان ها و مدیران شهرداری به اندازه‌ای که درآمد کسب کردند می‌توانند هزینه کنند. سازمان‌هایی مانند سازمان فرهنگی و سازمان سیما و منظر که فراتر از برنامه هزینه نمودند؛ باید تحت کنترل هزینه نمایند. بودجه شهرداری در حدود ۳ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان است. با توجه به رصدی که در این مدت انجام دادم اگر بر همین منوال حرکت کنیم شهرداری به مثابه سال ۱۳۹۸ بدهکار خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق باید بر مبنای درآمد تخصیص اعتبار صورت گیرد. و این هشداری برای شهردار و مدیران مالی شهرداری است.

وی ادامه داد: برخی از شهرداران بیش از آن‌چیزی که مقرر بود هزینه کردند و از طرفی برای درآمد‌زایی اهتمام جدی ندارند. در این راستا در نیمه اول اردیبهشت حسابرسی مالی سازمان‌ها و شهرداری مرکز و مناطق در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به جلسه خود با مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: در ضوابط بودجه در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام برای شهرداری در نظر گرفته شد. در تلاشیم با رایزنی با بانک‌های کشور بتوانیم از ظرفیت وام برای ارایه خدمات به شهروندان استفاده کنیم. در این راستا توافقات خوبی با مدیرعامل بانک رفاه کارگران شکل گرفت به شکلی که این توافق برای جبران هزینه‌های جاری شهرداری نیست بلکه بر مبنای پروژه های عمرانی شهرداری است. در واقع تصمیم بر این است که بخشی از هزینه های رینگ ۹۰ متری و بازگشایی معابر را از این بخش تامین کنیم و خود بانک نیز در این پروژه‌ها شریک خواهد بود.

در ادامه جلسه لوایح وارده به کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار