کد خبر : 35842
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398- 31: 21

به همت کانون تخصصی مهدویت:

مراسم « احیا شب نیمه شعبان » در مهدیه رشت برگزار می شود

مراسم « احیا شب نیمه شعبان » در مهدیه رشت برگزار می شود

روحانی از برگزاری مراسم احیا شب نیمه شعبان به همت کانون تخصصی مهدویت در مهدیه رشت خبر داد.

به گزارشگیلانستان «هادی روحانی» با اشاره به اهمیت عید بزرگ نیمه شعبان که از آن به‌عنوان غدیری دیگر نام برده می‌شود گفت: آنطور که باید به اهمیت و تاثیرگذاری این عید بزرگ پرداخته نشده گرچه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

مسئول کانون تخصصی مهدویت مساجد گیلان بر ترویج معارف مهدوی در این ایام تاکید و اعلام کرد: باید از فرصت ایام نیمه شعبان جهت ترویج فرهنگ مهدویت و افزایش محبت و شوق به ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) بهره گرفت.

 

وی ترویج معارف مهدوی و گرایش جوانان به این حوزه را زمینه‌ساز ظهور دانست و افزود: در این راستا مراسم احیا شب نیمه شعبان برای هشتمین سال متوالی به همت کانون تخصصی مهدویت برگزار می‌شود.

 

روحانی با بیان اینکه اهل بیت(علیهم السلام) تاکید فراوانی بر شب  زنده‌داری نیمه شعبان داشته و در روایات بسیاری از آن به عنوان لیلة‌القدر ثانی یاد شده است گفت: ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و انتظار، فراهم کردن زمینه برای آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با فرهنگ و معارف مهدوی از اهداف برگزاری این مراسم است.

 

وی تصریح کرد: مراسم احیا شب نیمه شعبان از ساعت ۲۴ شنبه شب (۳۱ فروردین) آغاز و تا بامداد یکشنبه(۱ اردیبهشت) با سخنرانی و مناجات‌خوانی حجت الاسلام میرزا محمدی از خطبای قمادامه دارد.

 

روحانی اظهارکرد: مراسم « احیای شب نیمه شعبان » با قرائت استاد وفایی در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، کانون تخصصی مهدویت شهید هادی خوش خلقت از کانون‌های تخصصی تحت پوشش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان است که برگزار کننده برنامه‌ها و همایشهای مرتبط با مهدویت در سطح استان است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار