کد خبر : 98720
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402- 04: 13

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید برلزوم به کارگیری ظرفیت های مردمی در کارهای فرهنگی گفت: فرهنگ مقاومت از مسیر گیلان می گذرد.

به گزارش گیلانستان، مهدی رمضانی چابک ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: از ظرفیت‌ها و پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلان آشنایی کامل دارم.

 

وی با بیان اینکه تاریخ گیلان خوش آوازه است، افزود: فرهنگ مقاومت از گیلان شروع شد و میرزا کوچک خان جنگلی فرهنگ مقاومت را پایه ریزی کرد.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخشش فرهنگ مقاومت در منطقه و بویژه فلسطین بیان کرد: فرهنگ مقاومت از مسیر گیلان و جای پای نهضت میرزا می‌گذرد.

 

رمضانی چابک با اشاره به درخشش سرود سلام فرمانده گیلان اضافه کرد: سرود سلام فرمانده گیلان کار بزرگ و اثرگذار فرهنگی است که در فرسنگ‌های دور خوش درخشید.

 

وی با تاکید بر تحقق عدالت فرهنگی در کشور، افزود: ایجاد فضاهای فرهنگی و زیرساخت‌های هنری در کشور در راستای تحقق عدالت فرهنگی صورت گرفت.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص یک میلیارد تومان به انجمن‌های فرهنگی خبر داد و اضافه کرد: با اختصاص این اعتبار جنب و جوش ویژه ای در حوزه فعالیت‌های فرهنگی صورت خواهد گرفت.

 

رمضانی چابک با تاکید بر لزوم مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف بیان کرد: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در انجام کارهای فرهنگی و تولید آثار فاخر هنری ضرورت دارد.

 

وی با اشاره به برخی چالش‌های مالی در حوزه‌های فرهنگی و هنری، افزود: در وزارت خانه تلاش شده تا دغدغه‌های مالی در حوزه فرهنگ هنر برداشته شود.

 

مسئولان ملی نگاه ویژه به گیلان داشته باشند

 

«عبدالرضا علی پناه» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این همایش اظهار کرد: گیلان سرزمین فرهنگ و تمدن است که در کنار مواهب طبیعی و تاریخی همچون نگینی در تارک ایران زمین می‌درخشد.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد گیلان در بخش‌های مختلف افزود: قابلیت‌های فرهنگی و هنری گیلان در بخش‌های مختلف منحصر به فرد است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به هنرمندان استان اضافه کرد: مسؤولان ملی نگاه ویژه به گیلان داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار