کد خبر : 31780
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397- 25: 12

مراکز “تحقیق و توسعه” در واحدهای صنعتی گیلان فعال نیست

مراکز “تحقیق و توسعه” در واحدهای صنعتی گیلان فعال نیست

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به استقرار ۲ هزار واحد صنعتی در گیلان گفت: مراکز تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی گیلان فعال نیستند.

به گزارش گیلانستان احمد رضی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان گیلان مشغول فعالیت هستند که از این میان آن‌ها تنها در ۸۸ واحد تولیدی مرکز تحقیق و توسعه ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه گیلان پژوهش را محور توسعه کشور اعلام کرد و ابراز داشت:‌ بر اساس اعلام نظر ستاد هفته پژوهش و بخشنامه‌های وزارت علوم‌،‌ تحقیقات و فناوری قرار است از پژوهشگران و محققان برتر در حوزه‌های مختلف علمی در هفته پژوهش تجلیل به عمل آید.

رضی با بیان اینکه از ۲۴ تا ۲۹ آذر به عنوان هفته پژوهش در کشور نامگذاری شده است تصریح کرد: تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر گیلان همزمان با سراسر کشور یکی از برنامه‌هایی است که مقدمات لازم آن نیز جهت اجرا توسط دستگاه‌های ذیربط فراهم‌ ‌شده است.

وی از تشکیل یازده کارگروه علمی در رشته‌های مختلف در ستاد بزرگداشت هفته پژوهش خبر داد و بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است از تعداد ۲۱ تا ۲۳ نفر از پژوهشگران و نخبگان برتر استان گیلان در روز ۲۹ آذر تجلیل و تقدیر به عمل آید.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه امسال در سطح ملی از یک پژوهشگر گیلانی تقدیر خواهد شد عنوان کرد:‌ تجلیل از پژوهشگران برتر توسط هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است.

رضی مدل پذیرفته شده برای توسعه در تمام کشورها را بر اساس اصل دانایی محور بودن دانست و ابراز داشت: در حال حاضر اساس تحقیقات علمی جدید بر این مبنا استوار شده است به همین علت کشورها سهم زیادی از درآمد ناخالص خود را به امر پژوهش اختصاص می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه در دانشگاه گیلان بیش از هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند اظهار داشت: بدون ایجاد حلقه اتصال بین مراکز دانشگاهی و واحدهای تولیدی که با تکیه بر پژوهش امکان‌پذیر است زمینه تحقق توسعه پایدار در کشور محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار