کد خبر : 43507
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آبان 1398- 45: 11

مرکز آموزشی درمانی رازی پس از ۳ سال افتتاح شد/چالش‌های گیلان در طرح تحول نظام سلامت

مرکز آموزشی درمانی رازی پس از ۳ سال افتتاح شد/چالش‌های گیلان در طرح تحول نظام سلامت

مرکز آموزش درمانی رازی پس از سه سال و با هزینه چهار میلیارد تومان صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش گیلانستان سعید نمکی صبح امروز از پروژه نیمه‌تمام کلینیک الزهرا و آژانس جدید مرکز آموزش درمانی رازی بازدید کرد.

استان گیلان در طرح تحول نظام سلامت دچار مشکل است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدف از سفر خود را ارزیابی مشکلات بخش بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: استان گیلان علی‌رغم توسعه زیرساخت‌ها در طرح نظام تحول دچار مشکلات و چالش‌هایی است.

سعید نمکی با اشاره به اهمیت و توسعه بخش اورژانس در بیمارستان‌ها گفت: توسعه بخش اورژانس اولین مبادی ورود بیماران حادثه‌دیده تکمیل اورژانس در تمام شهرهایی که اورژانس تکمیل نیست اولویت اول ما است.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی گیلان بیان کرد: بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه استان گیلان با تمام توان در حال تکمیل است و پایان سال ۹۹ شاهد بهره‌برداری نخواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت داروسازی در کشور تصریح کرد: باوجود تحریم و فشار، هیچ کارخانه داروسازی تا پایان سال دچار کمبود مواد اولیه نیست و ذخیره کافی دارو و تجهیزات پزشکی داریم و نگرانی برای تأمین داروی اساسی نداریم.

۳۵۰ نفر متقاضی در لیست انتظار پیوند کلیه

رئیس مرکز آموزش درمانی رازی نیز در این مراسم با بیان اینکه اولین پیوند کبد در استان گیلان در سال ۹۵ انجام‌شده، اظهار کرد: تاکنون ۱۵ مورد پیوند کبد در استان گیلان داشتیم که دو مورد دچار عوارض پس از پیوند شدند و مابقی با موفقیت انجام‌شده است.

سیامک ریماز با اشاره به پیوند کلیه در استان گیلان گفت: بخش تخصصی پیوند کلیه در استان گیلان از سال ۱۳۷۷ آغاز به کارکرده و اولین پیوند مرگ مغزی در سال ۸۷ بوده است که تاکنون ۱۴۰ مورد اهدای عضو در گیلان داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماری دیالیزی حدود هزار و ۱۰۰ نفر هستند و در واحد تخصیص کلیه ۳۰۰ متقاضی پیوند کلیه هستند که پرونده آن‌ها کامل است و حدود ۳۵۰ بیمار در لیست پیوند کلیه قرار دارند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار