کد خبر : 48066
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398- 14: 11

رئیس شورای سلامت بندر انزلی:

مسافران ناخوانده ساق‌دوش کروناویروس در بندرانزلی

مسافران ناخوانده ساق‌دوش کروناویروس در بندرانزلی

رئیس شورای سلامت بندر انزلی از تشدید و سرعت انتقال کروناویروس در این شهرستان به دلیل حضور مسافران از استان‌های درگیر با این بیماری خبر داد.

به گزارش گیلانستان اسماعیل حیدری آزاد دیشب با اشاره به تشدید و تسریع شیوع کروناویروس در بندرانزلی به سبب ورود مسافران و گردشگران اظهار کرد: اقدامات لازم جهت مقابله با شیوع کروناویروس در بندرانزلی انجام‌شده اما ورود مسافران به این شهرستان ازجمله از تهران، قم و استان‌های درگیر می‌تواند برافزایش شیوع این ویروس در منطقه بیفزاید.

وی با بیان اینکه مسافران در بندرانزلی در تمامی اقامتگاه‌ها اعم از مسافرخانه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر گردشگاه‌ها حضور دارند، افزود: در چندین نوبت از مسافران و گردشگران خواسته‌ایم به‌هیچ‌وجه بندرانزلی را مقصد گردشگری خود تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع کروناویروس انتخاب نکنند.

رئیس شورای سلامت شهرستان بندرانزلی با اشاره به قطعی آب شرب در برخی از نقاط شهری طی روزهای اخیر گفت: با توجه به افزایش مصرف آب در استان، فشار آب در برخی از نقاط شهری بندرانزلی نیز کم شده تا در مابقی نقاط شهرستان قطعی آب نداشته باشیم.

فرماندار بندرانزلی در پاسخ به اینکه چرا در جهت کنترل ویروس محدودیت تردد در بندرانزلی اعمال نمی‌شود، تصریح کرد: ما به‌هیچ‌وجه دنبال ممنوعیت و محدودیت تردد در بندرانزلی نیستیم اما درعین‌حال از مردم با راه‌اندازی کمپینی با عنوان «همه در خانه می‌مانیم» خواسته‌ایم تا در خانه‌شان بمانند و جز به اضطرار از خانه خارج نشوند.

حیدری آزاد از ممنوعیت عرضه قلیان تا اطلاع ثانوی در شهرستان بندر انزلی خبر داد و افزود: به جهت پیشگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان به‌ویژه نسل جوان، عرضه قلیان تا اطلاع ثانوی در مراکز مختلف شهرستان ممنوع شده و‌ چنانچه صنوف نسبت به جمع‌آوری و توقف عرضه قلیان همکاری نکنند، نیروی انتظامی مکلف بر برخورد قانونی است.

وی با اشاره به تأکیدات خود در جهت رعایت نکات بهداشتی در بانک‌های عامل شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: روسای بانک‌های دولتی و خصوصی مکلف شده‌اند ضمن جمع‌آوری خودکارهای مشترک، نسبت به ضدعفونی کردن چندین‌باره تمامی دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های نوبت‌دهی در طول ساعات کاری اقدام کنند.

رئیس شورای سلامت بندرانزلی همچنین با اشاره به تمهید مقدمات این شهرستان در جهت کنترل ویروس کرونا در خدمات شهری بیان کرد: شهرداری بندر انزلی در جهت حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مکلف شده تمامی اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی را به‌صورت روزانه و در چندین نوبت ضدعفونی کند.

فرماندار انزلی با تأکید بر اینکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مکلف شده تا ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مردم را تأمین کند، تصریح کرد: شبکه بهداشت باید با هماهنگی تعزیرات حکومتی و اداره صمت نسبت به کنترل جدی داروخانه‌ها و صنوف توزیع لوازم بهداشتی از عرضه ماسک و ژل‌های ضدعفونی‌کننده باقیمت‌های گزاف و ایجاد بازار سیاه و هم‌چنین عرضه ماسک بدون وکیوم‌های بهداشتی جلوگیری و در صورت مشاهده بشدت با عاملین آن برخورد کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار