کد خبر : 62279
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399- 04: 11

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

مسیر ریلی ۳۵ کیلومتری رشت به کاسپین سال آینده افتتاح می‌شود

مسیر ریلی ۳۵ کیلومتری رشت به کاسپین سال آینده افتتاح می‌شود

اکبری مقدم از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی قطعه ۶ پروژه راه آهن گیلان و پیشرفت ۳۰ درصدی قطعه هفت آن خبر داد و گفت: مسیر ریلی ۳۵ کیلومتری رشت به کاسپین سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش گیلانستان، «علی اوسط اکبری مقدم» صبح امروز(دوشنبه ۱۳ بهمن) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر با بیان اینکه قطعه ۶ راه آهن گیلان ۷۰ درصد و قطعه ۷ آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: مسیر ریلی ۳۵ کیلومتری رشت به کاسپین سال آینده افتتاح می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان وجود ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در استان را که دارای کد آبادی هستند مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: از این تعداد حدود ۳۰۰ روستا در حال حاضر فاقد سکنه هستند و حدود ۲ هزار و ۲۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار را داریم و تمام این روستاها یعنی ۹۸٫۸ درصدشان از نعمت برق برخوردارند.
اکبری مقدم با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان یعنی ۹۵ درصد به شبکه گاز استان متصل هستند تصریح کرد: در حوزه آب آشامیدنی که یکی از پارامترهای مهم مطرح در روستاها است هم‌اینک ۷۷٫۳۱ درصد روستاهای گیلان از این نعمت برخوردارند و تلاش می‌کنیم که این آمار را ارتقاء دهیم.
وی از وجود ۹۵۰ خانه بهداشت در سراسر استان گیلان و روستاهای آن خبر داد و با اشاره به اینکه موضوع بوم‌گردی در سال‌های اخیر در گیلان مطرح شده است اذعان کرد: گیلان و روستاهای آن مقصد گردشگری محسوب می‌شوند و بوم‌گردی در اقتصاد خانوارهای روستایی ما نقش ارزنده‌ای را به خود اختصاص داده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه قطعا شبکه‌ها و خطوط انتقال آب آشامیدنی استان در حوزه روستاها به علت رسوب‌گذاری و عمر بالای لوله‌ها دارای مشکلاتی است اظهار داشت: در این بخش هم اقدامات خوبی در حال انجام است تا آب آشامیدنی با کیفیت مطلوب‌تر به دست روستائیان استان برسد.
اکبری مقدم وضعیت شاخص‌های توسعه‌ای استان گیلان در حوزه امکانات حمل و نقل و راه‌های درون شهری و برون شهری را هم متذکر شد و یادآور شد: در گیلان حدود ۱۱ هزار و ۱۶۷ کیلومتر راه داریم که ۹ هزار و ۵۲۰ کیلومتر از آن مرتبط به راه‌های روستایی است از طرفی ۶۸  کیلومتر راه‌های مواصلاتی استان آزاد راهی هستند.
وی از تکمیل و بهره‌برداری از ۸  کیلومتر باقیمانده از آزاده راه قزوین-رشت در محدوده رودبار و منجیل تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در گیلان ۳۰۱ کیلومتر راه اصلی و ۴۸۰ کیلومتر شبکه‌های بزرگراهی داریم و قطعا داشتن بیش از ۹ هزار کیلومتر راه روستایی در گیلان در بحث توسعه روستاهای استان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ۱۶۸ کیلومتر راه‌آهن قزوین-رشت را هم از جمله شاخص‌های توسعه‌ای استان نامید و اظهار داشت: مسیر ریلی رشت به کاسپین به طول حدود ۳۵ کیلومتر هم در حال اجرا است که بدون شک در ارتباطات شمال با اقصی نقاط کشور و از جنوب تا دریای خزر نقش بسیار ارزنده‌ای را خواهد داشت.
اکبری مقدم با بیان اینکه عملیات اجرایی مسیر ریلی ۳۵ کیلومتری رشت به کاسپین در دو قطعه در حال انجام است ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی قطعه ۶ پروژه راه آهن گیلان ۷۰ درصد و قطعه ۷ آن هم ۳۰ درصد است و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان خرداد ۱۴۰۰ این شبکه ریلی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب ۱۱ بیمارستان با ۹۵۰ تخت در گیلان وجود داشت افزود: در حال حاضر و با تلاش‌هایی که شکل گرفت ۳۶ بیمارستان دولتی با بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ تخت در استان گیلان داریم که ۲۵ واحد آن در امر آموزش هم فعالیت می‌کنند علاوه بر این‌ها فقط در شهر رشت چهار بیمارستان خصوصی مجهز هم دایر شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تشکیل ۱۶ شبکه بهداشت در ۱۶ شهرستان استان را موفقیت دیگری که بعد از پیروزی انقلاب به دست آمده دانست و افزود: ۹۵۰ خانه بهداشت در گیلان احداث شده و مرکز اورژانس استان هم با ۵۲ پایگاه امدادی ۱۳۸ آمبولانس با تجهیزات کامل را در اختیار دارد و با شبکه بهداشت همکاری می‌کند.
اکبری‌مقدم وجود ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان گیلان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این موضوع در جذب گردشگر نقش مهمی دارد عنوان کرد: البته کاستی‌هایی هم در این زمینه وجود دارد و بحث پسماند ما را در گیلان به چالش فرو برده است اما تلاش می‌کنیم این نقصان را برطرف کنیم.
وی از دایر بودن ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز گردشگری و هتل در استان گیلان سخن گفت و با تاکید بر اینکه این آمار تا قبل از انقلاب بسیار اندک بود افزود: در حوزه کشاورزی نیز از ۲۳۸ هزار اراضی شالیکاری گیلان حدود ۱۸۰ هزار هکتار آن مستعد اجرای طرح تجهیز هستند که تاکنون طرح تجهیز ۸۶ هزار هکتار انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه گیلان هشت مرکز تحقیقاتی کشاورزی دارد و از این حیث بعد از استان البرز دومین استان کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: گیلان در تولید فندق، نوغانداری، تولید گل گاوزبان، مرغ گوشتی، بوقلمون و چای رتبه نخست کشور را دارد و سالانه بیش از ۷۰۰ هزار تن برنج سفید هم در استان تولید می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است یادآور شد: در همین دو ساله اخیر ۱۱ طرح مرتبط با صنایع تبدیلی مطرح شد که مورد تصویب هم قرار گرفت و برای آن‌ها پروانه احداث هم صادر شده است.
اکبری‌مقدم بهره‌برداری از ۸۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در گیلان و در دهه مبارک فجر را متذکر شد و افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت، بخش مسکن، برق، آب و گاز هستند که با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان شکل گرفته و آماده بهره‌برداری شدند.
وی سهم بخش خصوصی را در پروژه‌های دهه فجر امسال را ۱۴۰ پروژه با اعتباری معادل ۲ هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات و موانع موجود پروژه‌های افتتاحی امسال ما در مقایسه با سال گذشته رشد ۹۶ درصدی داشته‌اند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار