کد خبر : 42433
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398- 55: 11

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر:

منابع آب شیرین رودسر به سنبل آبی آلوده نیست

منابع آب شیرین رودسر به سنبل آبی آلوده نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر با اشاره به کاهش مناطق آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی در این شهرستان، گفت: گزارشی مبنی بر آلودگی منابع آب شیرین رودسر به این گیاه دریافت نشده است.

به گزارش گیلانستان علی محمدپور با اشاره به مشاهده سنبل آبی در قسمت اعظمی از سواحل شهرستان رودسر، اظهار کرد: منشا اصلی ورود سنبل آبی به سواحل رودسر از طریق رودخانه چمخاله در شهرستان لنگرود بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال عملیات پاکسازی در این منطقه انجام شده است، گفت: خوشبختانه با استمرار پاکسازی و پایش‌ها گزارشی مبنی بر آلودگی منابع آب شیرین شهرستان به این گیاه مهاجم دریا نشده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رودسر با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره نسبت با بازدید و پایش‌های دوره‌ای اقدام می کنند، تصریح کرد: وسعت انتشار این گیاه در سواحل شهرستان رودسر در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سنبل آبی تا سواحل چابکسر رسیده بود، ادامه داد: امسال آلودگی‌ها صرفا در سواحل شهر رودسر مشاهده شده است.

محمدپور با اشاره به اینکه گیاه سنبل آبی با توجه به جذب سموم آب از نظر بهداشتی برای انسان و حیوان خطرناک است، افزود: در صورت آلودگی منابع آبی به علت سرعت رشد سبب خشک شدن منابع آبی خواهد شد.

وی از شهروندان خواست ضمن عدم جابجایی این گیاه با ظاهر زیبا در صورت مشاهده مراتب را به محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار