کد خبر : 97403
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402- 09: 19

سرپرست محیط زیست فومن خبر داد؛

مصادره ۴۰ تن شن و ماسه دپو شده غیر قانونی در فومن

مصادره ۴۰ تن شن و ماسه دپو شده غیر قانونی در فومن

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن از کشف و مصادره ۴۰ تن شن و ماسه حاصل از دپوی غیر قانونی در روستای کردمحله این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، ابراهیم غلامی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری از تضییع بیت المال و برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و معادن شهرستان با خاطیان امر به صورت جدی و مطابق قانون برخورد می‌شود.

 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: در در پی گزارشات مردمی و طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان فومن از روستای کردمحله، یک مورد تخلف دپوی غیر مجاز شن و ماسه رودخانه‌ای که در یک کارگاه بلوک زنی انباشت گردیده بود کشف شد.

 

وی ادامه داد: متخلفین این امر که مبادرت به دپوی غیرقانونی شن و ماسه کرده بودند، پس از تنظیم صورتجلسه مشترک جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

غلامی برداشت غیر مجاز شن و ماسه را موجب فرسایش بستر و همچنین کناره رودخانه‌ها دانست و در این خصوص تصریح کرد: کاهش کیفیت آب رودخانه، محروم شدن آبزیان از تولید مثل طبیعی در اثر تخریب اجتماعات گیاهی و جانوری از آسیب‌های ناشی از برداشت شن و ماسه است.

 

وی با اشاره به رصد مستمر معادن و انباشت مصالح واحدها تأکید کرد: هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می‌شود و نیازمند اخذ مجوز قانونی است و سودجویان و فرصت طلبانی که به روش‌های مختلف اقدام به ذخیره مصالح کرده و معادن و منابع ملّی را به تاراج می‌برند منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضائی باشند.

 

غلامی در پایان از مردم شریف شهرستان فومن درخواست نمود که هرگونه تخلف محیط زیستی را به این اداره یا با سامانه ۱۵۴۰ شبانه روزی اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار