کد خبر : 66078
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400- 14: 18

معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

مصرف گوشت بوقلمون در گیلان رو به افزایش است

مصرف گوشت بوقلمون در گیلان رو به افزایش است

معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید و مصرف گوشت بوقلمون در استان رو به افزایش است.

به گزارش گیلانستان، علی اکبرنژاد اظهار کرد: ۶۰ درصد جوجه یک روزه بوقلمون کشور در گیلان تولید می‌شود و استان ما رتبه اول را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

وی افزود: گرایش مردم به خرید بوقلمون افزایش یافته است اما به دلیل قیمت بالاتری که نسبت به مرغ دارد، همچنان از فروش کمتری برخوردار است.

اکبرنژاد ادامه داد: فعلا اعطاء مجوز برای تولید جوجه بوقلمون یک روزه داده نمی‌شود چون مدت رشد بوقلمون زمان‌بر است و گیلان از جمله استان‌هایی است که از نظر بیماری پرندگان همواره از استان های پر ریسک بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شفت و املش و لاهیجان بیش از دیگر شهرستانهای گیلان بوقلمون پرورش داده می‌شود، خاطرنشان‌ کرد: بوقلمون‌های تولید شده در گیلان علاوه بر استان به استان های دیگر از جمله بازار تهران فرستاده می‌شود.

اکبرنژاد با بیان اینکه گیلان در تولید بوقلمون هفتمین استان کشور است، گفت: پیش بینی می‌شود تولیدکنندگان گیلانی امسال در هر دوره هزار و ۸۰۰ تن گوشت بوقلمون تولید و به بازارهای مصرف عرضه کنند که نسبت به سال گذشتته میزان تولید افزایش نیز یافته است.

معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: اگر چه مصرف گوشت بوقلمون در استان ما رو به افزایش است اما هنوز با میزان مصرف استاندارد فاصله داریم.

اکبرنژاد با اشاره به اینکه گیلان ۱۷ واحد تولید بوقلمون صنعتی دارد افزود: ظرفیت تولید این واحدها بیش از ۹۳ هزار تن است، اما با توجه به مشکلات بازار بسیار کمتر از ظرفیت اسمی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان از نظر تولید جوجه یکروزه بوقلمون در کشور خودکفا است، گفت: هفت واحد بوقلمون مادر با توان تولید بیش از ۴ میلیون قطعه جوجه یکروزه بوقلمون در گیلان فعال هستند که نیاز ۶۰ درصد بازار کشور را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار