کد خبر : 36400
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398- 04: 11

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

مطالبات معوقه فرهنگیان تا مهرماه پرداخت می‌شود

مطالبات معوقه فرهنگیان تا مهرماه پرداخت می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: مطالبات و پاداش پایان خدمت معوقه فرهنگیان در استان گیلان به احتمال بسیار زیاد تا مهرماه پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان نادر جهان‌آرای صبح امروز در جمع خبرنگاران از پرداخت کل مطالبات معوقه فرهنگیان تا پایان سال ۹۶ خبر داد و اظهار داشت: مابقی این مطالبات که رقم بسیار بالایی نیز در گیلان دارد در صورت تأمین اعتبار و با اهتمام حوزه‌های ستادی احتمالاً تا مهرماه پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه پرداخت مطالبات فرهنگیان به دو روش استانی و کشوری انجام می‌شود عنوان کرد: در بخش استانی سعی می‌شود با درآمدهای داخل استان مطالبات پرداخت شود اما در بخش کشوری آموزش و پرورش استان‌ها،‌ تابع حوزه‌های ستادی وزارتخانه هستند.

جهان‌آرای با بیان اینکه در چند روز گذشته اضافه‌کاری و حق‌التدریس باقی‌مانده فرهنگیان پرداخت شده است تصریح کرد:‌ مطالبات فرهنگیان گیلانی رقم بسیار بالایی در کشور دارد که امیدواریم با پیگیری‌ها و با عنایت وزارت آموزش و پرورش، در چند ماه آینده به‌صورت تدریجی پرداخت شود.

وی وجود بیش از هزار و ۶۰۰ بازنشسته آموزش و پرورش در استان گیلان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در روزها و هفته‌های گذشته مجموع مبالغی که به حساب فرهنگیان گیلانی برای اموری نظیر حق‌التدریس و حق امتحانات و نظایر آن پرداخت شد بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و بر اساس ماده ۲۸ بیان داشت: به غیر از دو شیوه یاد شده مابقی نیازهای آموزش و پرورش از طریق جذب مربیان پیش‌دبستانی باقیمانده مربوط به سال ۹۱ و قبل از آن انجام می‌شود.

جهان‌آرای با تأکید بر اینکه گیلان رتبه نخست جذب مربیان پیش‌دبستانی کل کشور را کسب کرده است خاطرنشان کرد:‌ با توجه به سیاست‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش گیلان، امیدواریم استان در این حوزه باز هم رتبه‌های بالای کشوری را به خود اختصاص بدهد.

وی وجود بیش از ۲۰ هزار کلاس درس و ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه در گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر در محدوده‌های شهری گیلان، با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که از این حیث شهرستان تالش در میان سایر شهرستان‌های استان از نیازمندی بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار