کد خبر : 40853
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مرداد 1398- 11: 11

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

ممنوعیت خرید، فروش و جابجایی دام فاقد پلاک در گیلان

ممنوعیت خرید، فروش و جابجایی دام فاقد پلاک در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ممنوعیت خرید، فروش و جابجایی دام فاقد پلاک در گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرگونه خریدوفروش و جابجایی دام زنده (سبک و سنگین) فاقد پلاک در استان ممنوع و قاچاق محسوب می‌شود، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی اتحادیه دامداران استان منعقد شد تا به‌اندازه موردنیاز پلاک تهیه و آمادگی برای پلاک‌کوبی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه با هماهنگی به‌عمل‌آمده پس از صدور مجوز حمل، پلاک گذاری انجام می‌شود، افزود: دامداری که متقاضی پلاک‌کوبی باشد می‌تواند با مراجعه به تعاونی دامداران شهرستان عملیات ثبت و پلاک‌کوبی را انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه شماره‌های ملی ۱۵ رقمی پلاک برای دام‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی و از نوع RFID بوده تصریح کرد:هدف از پلاک‌کوبی، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی در سطح کشور برای ارتقای کیفی تولیدات و کاهش ضایعات، کنترل بازار برای دسترسی به میزان تقاضا و عرضه تولیدات دامی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی سودجویان می‌باشد.

درجانی یکی از مزایای طرح هویت گذاری دام را امکان برنامه‌ریزی در خصوص اصلاح نژاد استان دانست و گفت: افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام استان، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و حذف هزینه‌های موازی‌سازی شناسایی دام از دیگر مزایای این طرح است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار