کد خبر : 90330
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402- 03: 23

از طریق مرز زمینی آستارا؛

موتور سواران پیام آور صلح و دوستی روسیه، ایران را ترک کردند

موتور سواران پیام آور صلح و دوستی روسیه، ایران را ترک کردند

استاندار و رئیس دولت محلی استان «آستراخان» روسیه در قالب یک گروه موتور سواری با عبور از سه استان گلستان، مازندران و گیلان بعد از ظهر امروز از مرز زمینی آستارا، ایران را ترک کردند.

به گزارش گیلانستان، ایگور بابوشکین بعد از ظهر شنبه در مرز آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما سفرمان را از کرملین آستراخان در قالب تور موتور سواری صلح با پیام صلح و دوستی روسیه برای کشورهای حاشیه دریای کاسپین شروع کردیم.

 

استاندار و رئیس دولت محلی آستراخان روسیه با بیان اینکه بعد از طی یک هفته هم اکنون که در مرزی زمینی آستارا هستیم، گفت: در مسیر سفر خود وارد کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ایران شدیم و با عبور از کشور آذربایجان وارد جمهوری داغستان روسیه شده و به آستراخان باز می‌گردیم.

 

وی با اشاره به اینکه عنوان این تور موتور سواری «خزر، دریای دوستی» است، افزود: در تمام کشورهایی که وارد خاک آنها شدیم با روی خوش از ما استقبال کردند و مورد حمایت دولت‌های محلی و منطقه‌ای قرار گرفتیم که برای ما بسیار با ارزش و با اهمیت است.

 

بابوشکین با بیان اینکه هدف از سفر فوق تنها برگزاری تور موتورسواری نبوده است، گفت: ما وارد هر منطقه‌ای شدیم با مسئولان آن منطقه گفتگو و مذاکره کردیم، ما با استاندار گیلان و مازندران در خصوص توسعه روابط بین استان‌های خود و در حوزه روابط تجاری، اقتصادی و انسانی گفتگو و مذاکراتی انجام دادیم و امیدواریم که روابط ما توسعه و گسترش پیدا کند.

 

استاندار آستراخان اضافه کرد: ما امروز خاک جمهوری اسلامی ایران را با خاطره‌ای بسیار خوش ترک می‌کنیم و امیدواریم به زودی به این کشور بازگردیم.

 

گفتنی است؛ ایگور بابوشکین استاندار و رئیس دولت محلی استان «آستراخان» روسیه در قالب یک گروه موتور سواری چهارشنبه شب ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از مرز عشق آباد در خراسان شمالی وارد جمهوری اسلامی ایران شده بود با عبور از سه استان گلستان، مازندران و گیلان با استقبال فرماندار شهرستان آستارا و همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان بعد از ظهر امروز از مرز زمینی آستارا ایران را ترک کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار