کد خبر : 41102
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398- 17: 17

نخستین همایش تجلیل از چهره مقاومت و پایداری گیلان برگزار می شود

نخستین همایش تجلیل از چهره مقاومت و پایداری گیلان برگزار می شود

نخستین همایش تجلیل از «علی نجد باقری» چهره مقاومت و پایداری استان گیلان در رشت برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان دبیر برگزاری این همایش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین همایش تجلیل از چهره مقاومت و پایداری استان گیلان با عنوان «شبی علی آقا نجد باقری» در رشت
برگزار می شود.

پیمان نامدار افزود: این همایش ساعت ۲۱ شامگاه سه شنبه پنج شهریور ماه امسال در حسینیه هنر رشت برگزار می شود.

وی در ادامه به برخی برنامه‌های این همایش اشاره کرد و گفت: سخنرانی همرزمان، اکران فیلم، رونمایی از تمبر و تمثال و توزیع کتاب خاطرات شفاهی ایشان با عنوان «بازگشت به نقطه شفاهی» و تجلیل از علی نجد باقری از برنامه‌های این همایش است.

نامدار با اشاره به اینکه برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای پاسداشت اسوه‌های صبر و مقاومت است، تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه‌های سبب انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین آشنایی نسل جوان با یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس می شود.

سرهنگ پاسدار علی نجد باقری متولد سال ۱۳۳۷ در رشت و از یادگاران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار از تعدادی از همرزمان وی و همچنین مدیرکل بنیاد حفظ نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در این مراسم حضور داشته باشند.

در بخشی از کتاب ۶۴۰ صفحه‌ای «بازگشت به نقطه رهایی» که خاطرات شفاهی «علی نجد باقری» بوده و توسط «میرعمادالدین فیاضی» نوشته شده، آمده است:

گفتم: «سید، این‌طوری که نمی‌شود اینجا دراز بکشیم و آن‌ها هم یکی‌یکی ما را شکار کنند.»

آن‌ها به ما مسلط بودند. ما هنوز به ارتفاعی که می خواستیم برویم نرسیده بودیم. از نظر زمانی توی بین‌الطلوعین بودیم. سید گفت: «چی بکنم؟»

گفتم: «خُب یاحسین بگوییم از آن آرپی‌جی‌هفت شلیک کنیم. همه با هم بلند شویم. اگر قرار است بمیریم، آن‌طور مردن بهتر است تا این‌طوری بخوابیم یکی یکی ما را بزنند. هنوز هوا تاریک است. هوا روشن شود، اینجا عروسی داریم. بهتر است از همین یک‌ ساعت استفاده کنیم.»

سید حرفم را گوش کرد و آرپی‌جی‌هفت را برداشت شلیک کرد به سمتی که تیر شلیک می‌کردند…

گفتنی است این کتاب که در سال ۹۴ انتشار یافته قرار است شامگاه سه شنبه همزمان با برگزاری نخستین همایش تجلیل از «علی نجد باقری» چهره مقاومت و پایداری استان گیلان در میان حاضران توزیع شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار