کد خبر : 40094
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398- 06: 18

با هدف معرفی فرهنگ غذایی؛

نخستین همایش گردشگری خوراک در گیلان برگزار می شود

نخستین همایش گردشگری خوراک در گیلان برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به برگزاری نخستین همایش گردشگری خوراک در این استان به میزبانی لاهیجان، گفت: این همایش با هدف معرفی فرهنگ غذایی و نقش آن در جذب گردشگر برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین همایش گردشگری خوراک در استان گیلان و به میزبانی شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: این همایش ساعت ۱۶ عصر دوشنبه ۱۴ مرداد ماه در لاهیجان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ غذایی، آداب پذیرایی و راهکارهای علمی جذب گردشگران عنوان کرد و افزود: با توجه به تنوع غذایی در استان گیلان توجه به این حوزه می تواند زمینه ساز جذب گردشگر داخلی و خارجی و ایجاد درآمد و اشتغال شود.

امیرانتخابی در ادامه تأکیدکرد: معرفی غذاهای بومی و منطقه‌ای گیلان، احیای فرهنگ‌ گذشته، استفاده از غذاهای بومی و اصیل مناطق مختلف گیلان در میان خانواده‌ها، ترویج طبخ و ارائه غذاهای سنتی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز تهیه و توزیع غذا و هتل‌ها از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: این همایش با رویکرد نقش غذا در جذب گردشگران داخلی و خارجی با چشم‌انداز دستیابی به اهداف گردشگری از طریق معرفی فرهنگ غذایی با استفاده از غذاهای محلی و ارگانیک برگزاری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان افزود: سخنرانی علمی و برپایی سفره گیلانی از دیگر بخش‌های این همایش است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار