کد خبر : 41188
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 شهریور 1398- 55: 16

نشست کمیته رسانه‌ای شورای هماهنگی دفاع مقدس گیلان برگزار شد

نشست کمیته رسانه‌ای شورای هماهنگی دفاع مقدس گیلان برگزار شد

سومین نشست سال ۹۸ کمیته فرهنگی اجتماعی و رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان سومین نشست کمیته فرهنگی اجتماعی و رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۹۸ ظهر امروز با دستور کار ارائه برنامه‌های پیشنهادی اعضای کمیته در رابطه با هفته دفاع مقدس و برنامه‌های مربوط به عملیات کربلای ۲ در رشت برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در این نشست ضمن گرامیداشت ایام پیش‌رو اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم جمله مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه کاری کنیم تا تلخی قرارداد ننگین ترکمنچای از ذهن مردم برود را با برجسته سازی حماسه‌های دفاع مقدس عملی کنیم.

سرهنگ عباس بایرامی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گیلانی‌ها در عملیات کربلای ۲، کربلای ۲ دیگری افریدند گفت: خون صدها بسیجی گیلانی در این عملیات برای دفاع از کشور و انقلاب ریخته شد که در رأس آن سردار قلی‌پور است و بنده هنوز نورانیت و شجاعت این شهید بزرگوار را فراموش نکرده‌ام.

وی شهید قلی‌پور را یکی از بی‌نظیرترین فرماندهان گیلانی دفاع مقدس معرفی کرد و ابراز داشت: صداوسیمای مرکز گیلان سردار قلی‌پور را به‌عنوان یک جوان ایثارگر موفق معرفی کند زیرا او بسیار جوان بود و در سن پایین توانست فرمانده جنگ شود و با رشادت‌های خود حماسه‌های عظیمی خلق کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در رابطه با برنامه‌های هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سعی کنیم هفته دفاع مقدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و روی سوژه‌های ویژه استان گیلان کار کنیم و رسانه‌ها با ساخت کلیپ و عکس نوشته در این رابطه فعالیت کنند.

بایرامی تجلیل از فعالان عرصه دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: فعال‌ترین افراد در تمام بخش‌ها که در رابطه با دفاع مقدس بیشتر از سایران کار کرده‌اند انتخاب شوند و در مراسمی از زحمات و تلاش‌های آنها تجلیل کنیم.

وی در پاسخ به انتقادات مبنی بر سوژه‌های تکراری دفاع مقدس افزود: گیلان حدود ۴۴۰ روحانی رزمنده و ۳۴۰ رزمنده زن دارد و بسیاری از رزمندگان پس از جنگ به موفقیت‌های علمی زیادی دست پیدا کردند که می‌تواند سوژه خوبی برای برنامه‌های دفاع مقدس باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ساخت تیزر و پوستر در رابطه با دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: مراسمی با کمک تمام مسئولان تدارک دیده شود تا از این پوستر رونمایی کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: در آستانه دفاع مقدس هستیم که عزت و شرف ملت ایران مدیون خون‌های ریخته شده در آن دوران است و رشادت‌های شهدای ایرانی و به‌ویژه گیلانی سرافرازی کشور را برای ما به ارمغان آورد.

محمدباقر باقرزاده با بیان اینکه گیلانی‌ها در همه عملیات دوران دفاع مقدس تاثیرگذار بودند افزود: شعار انتخاب شده برای هفته دفاع مقدس امسال «ما پیروزیم» است و باید در این کمیته راه‌حل‌های مدنظر در رابطه با این شعار و پیشنهادات مربوط به موضوعات عملیات کربلای ۲ را بررسی کنیم.

وی به مهم‌ترین سرفصل‌های محتوایی صداوسیمای مرکز گیلان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به طرق مختلف، افزایش سطح بصیرت عمومی و دشمن شناسی، تبیین اقتدار و صلابت نیروهای مسلح، معرفی نقش بسیج و نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان تصریح کرد: تجلیل و پاسداشت از مقام رفیع خانواده‌های معظم شهدا، تبیین هنرمندانه ابعاد مدیریت جهادی در عرصه دفاع مقدس، نقش سپاه در سازندگی کشور، تبیین ضرورت افزایش توان دفاعی کشور به‌صورت بحث‌های تحلیلی در صداوسیمای مرکز گیلان دنبال می‌شود.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست عنوان داشت: پیشنهاد کردیم که مکانی در مجتمع خاتم‌الانبیا رشت مشخص شود تا آثار مربوط به دوران دفاع مقدس که متعلق به سازمان‌ها و نهادهای مختلف است در آن جمع آوری شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

رضا ثقتی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای برگزاری نشست خبری در رابطه با دفاع مقدس آمادگی کامل دارد افزود: استفاده از ابزار هنری مانند اکران فیلم در شهرهایی که سینما ندارند و برگزاری نمایشگاه تخصصی سپاه در میدان شهرداری جهت نمایش آثار و عکس‌های کمتر دیده شده از برنامه‌های ارشاد گیلان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز گفت: سردار شهید قلی‌پور از فرماندهان طراحی عملیات پاکسازی جنگل و از مهره‌های اصلی در آزادسازی پاوه بود که با حماسه آفرینی خود تاثیرات شگرفی در دوران دفاع مقدس داشت اما در استان گیلان بسیار کم به او پرداخته شده است.

محمدرضا داوطلب با گله‌مندی از اینکه سایر شهرها مانند مشهد مقدس بیشتر از گیلان به شخصیت وارسته شهید قلی‌پور توجه می‌کنند خاطرنشان کرد: استان گیلان
رعد: بیش از ۵۰۰ شهید مفقودالاثر دارد که در حال حاضر کارهای مربوط به شناسایی آنها در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: دو نمایشگاه با عنوان «نقش زنان در دفاع مقدس» و «دلنوشته‌ها و آثار شهدا» در سالن مارلیک خاتم‌النبیا رشت برگزار می‌شود همچنین نشست صمیمی با خبرنگاران و صاحب‌نظران در عرصه ایثار و شهادت که جزء خانواده شهدا نیز باشند در دستور کار قرار دارد.

داوطلب با بیان اینکه گیلان ۲ هزار و ۴۱۳ فرزند شهید و جانباز قرآن‌آموز دارد افزود: این افراد سال گذشته موفق شدند مقام دوم کشوری در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت را به‌دست آورند و بنا داریم امسال نیز طی مراسمی از آنها تجلیل کنیم همچنین ۵ مستند ۲ دقیقه‌ای با عنوان شهدا برای پخش از صدا و سیما و اجرای نمایش «زخمی بر شانه‌هایش» در پیاده راه فرهنگی رشت آماده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار