کد خبر : 65704
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400- 30: 17

نقاش قلم فلزی/ خلق سبک جدیدی از نقاشی با تلاش «کارو حیادخت»

نقاش قلم فلزی/ خلق سبک جدیدی از نقاشی با تلاش «کارو حیادخت»

کارو حیادخت از نقاشان کشورمان است که نقاشی را کاملا خودآموخته فرا گرفته و ابداع کننده تکنیک و سبک مخصوص هم است.

به گزارش گیلانستان، پیمان ناصری زارع: این روزها که به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ بسیاری از هنرمندان نتوانسته‌اند در قالب برگزاری نمایشگاه مانند گذشته با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند، در قرنطینه دست از کار نکشیده‌اند و با ایده‌های خلاقانه علاوه بر خلق اثر، از طریق فضای‌مجازی آثار خود را به علاقه‌مندان معرفی کرده‌اند. کارو حیادخت، هنرمندی است که آثار هنری زیادی را با تکنیک قلم فلزی خلق کرده است.

وی این آثار را در فضای‌مجازی و در صفحه مخصوص به خود در معرض دید مخاطبان و علاقه‌مندان به این هنر قرار داده است و تلاش کرده با نمایش آثارش در فضای‌مجازی مانند گذشته با مخاطبش در ارتباط باشد.

«کارو حیادخت» متولد ۲۰شهریور ۱۳۵۰ است که تحصیلات متوسطه‌اش را در رشته برق صنعتی هنرستان فنی شهید حاج عباسی بندر آستارا گذرانده است، او به نقاش قلم فلزی معروف است و تا کنون آثارش را در کشورهای آمریکا، اسپانیا، نروژ، بلژیک، چین، جمهوری آذربایجان و … به نمایش گذاشته است.

وی نقاشی را از کسی نیاموخته و استادی نداشته و کاملا خودآموخته فرا گرفته است و ابداع کننده تکنیک و سبک مخصوص هم است، این نقاش قلم فلزی نخستین آثار خود را در لاهیجان و دومین را در رامسر به نمایش گذاشته است.

حیادخت تا کنون هفت اثر اورجینال در طی سالهای ۸۰ تا ۹۹ در زمینه رئال و منظره خلق کرده است که در نوع خود بی‌نظیر است. برای آشنایی بیشتر با این هنرمند زبردست با وی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

«کارو حیادخت» با بیان اینکه از سن ۱۰ سالگی متوجه شدم که نقاشی کشیدن را دوست دارم، اظهار کرد: زمانی که دانش‌آموز دوره راهنمایی بودم از طرف معلم هنرم برای رفتن به مدرسه هنرهای زیبا تشویق شدم اما با مخالفت مادرم مواجه شدم و در رشته برق در هنرستان حاج عباسی ادامه تحصیل دادم.

این نقاش قلم فلزی با بیان اینکه در دوره دبیرستان معلم پرورشی از روی نقاشی‌هایم در جلد کتاب‌های درسی متوجه استعدادم شد و از من خواست یک نقاشی برای مسابقات بین مدارس آماده کنم افزود: با شرکت در این مسابقه توانستم مقام نخست را کسب کنم زیرا پرسپکتیو کردن و عمق دادن برای من بسیار ساده بود.

وی با بیان اینکه با نقاشی که کشیدم در استان و کشور مقام نخست و سوم را کسب و جوایز و لوح دریافت کردم، گفت: بعد از هنرستان و گرفتن دیپلم دیگر نقاشی نکردم و به ورزش روی آوردم و مشغول ورزش شدم، مقام های بسیاری در سطح کشور و آسیا به دست آوردم، مربیگری و ریاست رشته وزنه برداری قدرتی را عهده دار بودم و چند باشگاه زیر نظر من و شاگردان من بود.

حیادخت با بیان اینکه مدتی نیز به شغل آزاد مشغول بودم اما ناگهان ورق برگشت و من ورشکسته و غمگین شدم به حدی که شهر و استان خود را ترک کردم، تصریح کرد: در آن زمان کم کم شروع به کشیدن نقاشی کردم و متوجه شدم با رنگ ها ارتباط خوبی برقرار می‌کنم و شناخت ذاتی از رنگ ها دارم.

این نقاش زبردست آستارایی با بیان اینکه به دنبال استادی می‌گشتم تا مرا هدایت کند تا اینکه به صورت اتفاقی کارهای “ایوان شیشکین” را دیدم و بیشتر عاشق منظره شدم، خاطرنشان کرد: به رامسر آمدم و در هتل بزرگ رامسر آثاری خلق کردم و با دوستان خوبی آشنا شدم که مرا تشویق کردند تا در این مسیر سبک و تکنیک خودم را متحول کنم و سبک جدیدی را برای خودم به وجود آوردم که در آن قادر به خلق زیبایی‌های طبیعت به طرز خارق العاده‌ای شدم.

وی با بیان اینکه نام این سبک را گره فرشی یا قلم فلزی گذاشتم، اظهار کرد: نقاشی‌های من در کشورهای آمریکا، نروژ، اسپانیا و جمهوری آذربایجان از طرف هنردوستان خریداری شده است.

حیادخت با بیان اینکه در آینده نزدیک به لطف خداوند منان تابلوهایی بسیار بزرگتر و زیباتر از مناظر و طبیعت ایران عزیزمان، خلق خواهم کرد، خاطرنشان کرد: کار ناتمام ایوان شیشکین را هم تمام خواهم کرد تا راه این نقاش نابغه را زنده نگه داریم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار