کد خبر : 42991
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398- 22: 16

معاون وزیر اقتصاد در گیلان:

نقشه راه تحول دیجیتالی بانک ها تا پایان سال آماده می شود

نقشه راه تحول دیجیتالی بانک ها تا پایان سال آماده می شود

معمارنژاد با تاکید بر تحول دیجیتالی در بانک ها و بیمه های کشور گفت: بانک ها تا پایان سال مهلت دارند نقشه راه دیجیتالی شدن خود را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه کنند.

به گزارش گیلانستان «عباس معمارنژاد» امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مهر) در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی، بانک‌ها و بیمه‌ها در گیلان با بیان اینکه تحول دیجیتال یک اولویت و هدف وزارت اقتصاد است اظهار کرد: تحول دیجیتالی با تحول الکترونیکی متفاوت است زیرا تحول دیجیتالی شامل تحول در مدل کسب و کار می‌شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: همچنین پس از تحول مدل کسب و کار، چابک‌سازی فرایندها نیز صورت می‌گیرد و از فناوری‌های نوین در بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها و بیمه‌ها استفاده می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها تا پایان سال باید نقشه‌ی راه دیجیتال شدن خود را به وزارتخانه ارائه دهند تاکید کرد: بیمه‌ها نیز باید در این مسیر هرچه زودتر اقدام کنند.

معمارنژاد شرکت‌های بیمه‌ای را به تمرکز بر روی توسعه و اشاعه بیمه زندگی و بیمه‌ی عمر در کشور فرا خواند و افزود: مردم باید بدانند که بیمه زندگی و عمر مانند همه‌ی کشورهای پیشرفته‌ی دنیا فواید بسیار زیادی دارد و با این بیمه بیشتر آشنایی یابند.

وی با اشاره به ظرفیت گمرکی گیلان در پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا بیان کرد: اتصال به اتحادیه اوراسیا یکی از راهکارهای دفع تحریم‌هاست و مقدمات آن در استان گیلان باید هرچه زودتر مهیا شود.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: گیلان با دارابودن بنادر انزلی و کاسپین و آستارا مهمترین و بیشترین ظرفیت را برای تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا دارد.

معماری نژاد بر ظرفیت‌های دو منطقه آزاد و ویژه اقتصادی انزلی و آستارا تاکید کرد و گفت: این دو منطقه می‌توانند در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موفق‌تر عمل کنند تا گیلان تابلویی نمونه و مناسب از فعالیت‌های اقتصادی در سطح کشور باشد.

پایان پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار