کد خبر : 33305
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397- 48: 16

نقش بانوان در دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی غیرقابل‌ انکار است

نقش بانوان در دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی غیرقابل‌ انکار است

نماینده مردم رشت در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه ویژه‌ مظلومیت بانوان در قوانین جمهوری اسلامی گفت: نقش بانوان در دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی غیرقابل‌ انکار است.

به گزارش گیلانستان هاجر تحریری نیک صفت امروز با اشاره به ظرفیت بالای بانوان پس از انقلاب اظهار کرد: هر حکومتی بر اساس فلسفه خود اهداف و برنامه خود را دنبال می‌کند و بعد از انقلاب به لطف امام راحل(ره) زنان نقش بسیار مؤثری در تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور داشته و از ظرفیت آنان به‌درستی استفاده‌ شده است.

وی با بیان اینکه اگر به زنان نگاه ویژه‌ای شود جامعه روبه‌پیشرفت می‌رود گفت: نگاه به بانوان باید بر اساس دیدگاه اسلام بوده و اگر این‌چنین نباشد جامعه با مشکلاتی مواجه می‌شود که خوشبختانه بعد از انقلاب نگاه به بانوان تغییر بسیار مثبتی کرده است.

نماینده مردم رشت در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی یکی از علت‌های نبود بانوان در عرصه‌های مختلف را عدم توجه به ظرفیت بانوان دانست و تصریح کرد: بانوان نقش بسیار مؤثری در جامعه به لحاظ تربیتی و آموزش در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی داشته و اگر این امر محقق و از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود جامعه روبه‌پیشرفتی خواهیم داشت.

نیک صفت با اذعان به اینکه امام راحل(ره) بعد از انقلاب تفکر جامعه نسبت به بانوان را عوض کرده بیان کرد: قبل از انقلاب یک تفکر در جامعه وجود داشته و آن عدم کارایی بانوان در جامعه بود که خوشبختانه امام راحل(ره) بعد از انقلاب با استفاده از بانوان در عرصه‌های مختلف این نگاه را در جامعه تغییر دادند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) در خصوص تأثیر بانوان در پیروزی انقلاب گفت: امام راحل(ره) بارها در سخنرانی‌های خود بعد از انقلاب از بانوان به‌عنوان علل پیروزی نهضت اسلامی در ایران نام بردند و نقش آنان در تربیت نیروهای کارآمد برای انقلاب را بسیار مؤثر دانستند.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک مرد مؤثر برای جامعه نیاز به یک آرامش روحی از طرف همسر خود دارد بیان کرد: اگر ما به مردانی که در ماندگاری و حفظ انقلاب نقش مؤثری داشتند نگاه کنیم به تأثیر گزاری مستقیم مادران و همسران این مردان پی می‌بریم که چه نقش مؤثری در جامعه دارند.

این فعال سیاسی با تأکید بر نگاه یکسان به بانوان و آقایان در قوانین جمهوری اسلامی افزود: در بسیاری از کشورها قوانین برای بانوان نسبت به آقایان فرق داشته و این ‌قوانین برابر نبود اما خوشبختانه در جمهوری اسلامی درزمینهٔ انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تمام قوانین برای جنسیت‌ها یکسان بوده است.

وی با اذعان به اینکه در قوانین جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به مظلومیت بانوان شده است خاطرنشان کرد: در دوران پهلوی و قبل از آن به بانوان نگاهی صرفاً وسیله‌ای بود و بانوان نقشی در تصمیم‌گیری‌ها نداشته‌اند اما در بند ۲۱ قوانین جمهوری اسلامی حرمت بانوان در مسئله تحکیم خانواده نگاه ویژه‌ای شده است.

نماینده مردم رشت در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف برخی افراد در اجرایی کردن قوانین مربوط به بانوان گفت: ما در بحث قوانین در رابطه با بانوان بهترین قوانین‌ را دارا هستیم اما متأسفانه هنوز عده‌ای از افراد از ظرفیت بانوان در عرصه‌های مختلف به‌درستی استفاده نمی‌کنند.

نیک صفت با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه به نقش بانوان توجه جدی شده است تصریح کرد: در مجلس هفتم شورای اسلامی با مصوبه برنامه چهارم توسعه یک چشم‌انداز ۲۰ ساله برای بانوان در نظر گرفته که در آن برنامه و در ۲۰ سال آینده بانوان نقش بسیار مهمی در انقلاب و کشور دارند که امیدواریم این امر محقق شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار