کد خبر : 33214
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 بهمن 1397- 55: 17

نقش تاثیرگذار زنان در پیروزی انقلاب اسلامی/ بسیج جامعه زنان مروج فرهنگ اسلامی

نقش تاثیرگذار زنان در پیروزی انقلاب اسلامی/ بسیج جامعه زنان مروج فرهنگ اسلامی

امروز بانوان انقلابی در قالب بسیج جامعه زنان ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا بوده و با فعالیت‌های انقلابی و بسیجی در راه پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشا هستند.

به گزارش گیلانستان زن مسلمان ایرانی نیز در سال‌های آتش زیر خاکستر، همگام با مردان در جهاد و مبارزه با طاغوت بود و هر چه به سال ۱۳۵۷ نزدیک می‏‌شد بر تعداد و بر شدت فعالیت این زنان افزوده می‌شد.

با شعله‌ور شدن آتش انقلاب، زن مسلمان نیز که تا پیش از این با فعالیت‏‌های مخفی و به عنوان مادر شهید و یا همسر مبارزان در بند با رژیم شاه مبارزه می‌‏کرد، با چادر مشکی، با فرزندش که او را در بغل گرفته بود، با مشت‌های گره کرده و با فریاد «مرگ بر شاه» به خیابان‌‏ها آمد.

بانوان با شناخت عمیقی که نسبت به حضرت امام(ره) و راه ایشان که راه انبیاء الهی بود، داشتند با تمام وجود به صحنه آمدند و علیه رژیم ستم شاهی قیام کردند.

در این راستا امروزه بانوان انقلابی در قالب بسیج جامعه زنان ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا و با فعالیت‌های انقلابی و بسیجی در راه پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشا هستند.

*نقش تاثیرگذار زنان در پیروزی انقلاب اسلامی

«معصومه آب‌بند» با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی قطعه‌ای از تاریخ نورانی ملتی متعهد و متمدن است که با تکیه بر تعالیم مکتب اسلام و اهل بیت(علیه‌السلام) محقق شد.

مسئول بسیج جامعه زنان صومعه‌سرا با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: به فرموده رهبر کبیر انقلاب «اگر زنان نبودند، این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید».

وی، حضور زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار عمیق دانست و گفت: وقتی زنان به صحنه انقلاب آمدند غیرت جامعه به جوش آمد و جامعه یکپارچه علیه ظلم و بیداد ستم‌شاهی و آمریکای جنایتکار قیام کرد.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم از مرد و زن با رهبری حضرت امام خمینی(ره) به صحنه آمدند و انقلاب اسلامی با رشادت‌ها به پیروزی رسید، تصریح کرد: دهه فجر زمان مناسبی برای انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان است تا از دستاوردهای نظام به درستی مراقبت و جامه عمل پوشانده شود.

مسئول بسیج جامعه زنان صومعه‌سرا با بیان اینکه همزمان با ایام‌الله دهه فجر ویژه برنامه‌هایی در سطح پایگاه‌های این شهرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نشست‌های سیاسی با محوریت نقش زنان در چهل سالگی انقلاب اسلامی، مسابقه ورزشی ویژه بانوان و گلباران و غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا از جمله برنامه‌های سه حوزه بسیج خواهران صومعه‌سرا است.

آب‌بند اظهار کرد: دیدار با زنان مبارز انقلابی صومعه‌سرا، برگزاری یادواره شهدا همراه با پخت آش نذری در روز شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) در روستای سیاه اسطلخ، شرکت در نماز جمعه و راهپیمای ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر توسط بیسج جامعه زنان صومعه‌سرا است.

وی، از دیگر برنامه‌های این ایام را همایش یاوران انقلاب، افتتاحیه گلخانه در روستای تطف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده دانست.

*تک تک افراد جامعه باید نسبت به سرفرازی این انقلاب احساس مسئولیت کنند

«شیوا بشاش» با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب با نگاهی گذرا به سال‌هایی که پشت سر نهاده‌ایم نخستین چیزی که در ذهن جلوه‌گر می‌شود شکوفایی درخت انقلاب علیرغم تمامی مشکلات و ناملایمات و بالندگی این درخت نوپا پس از چهل سال است.

فرمانده پایگاه ام عماره بسیج خواهران ضیابر افزود: چهل سالی که در زمینه‌های مختلف حرکتی رو به جلو با فراز و نشیب نمودار است و نگاه تحسین دوستان و حتی در برخی موارد دشمنان را به همراه داشته است.

وی گفت: بی‌شک این پیشرفت را می‌توان در درجه اول پس از نظر لطف الهی که همواره همراه این انقلاب بوده، حاصل رهنمون‌های ولایت فقیه به عنوان رکن اصلی نظام در زمینه‌های مختلف دانست.

بشاش با بیان اینکه تجربه چهل ساله به خوبی نشان داده هر کجا با همکاری‌های ارائه شده توسط مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته، نتیجه مثبت داشته و بالعکس، تصریح کرد: اتحاد و همدلی مردم با هم و با مسئولان در رشد و پیشرفت انقلاب جایگاه ویژه‌ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه حال در جشن چهل سالگی انقلاب وظیفه همگان ارج نهادن و قدر دانستن انقلابی است که با خون جوانان این مرز و بوم به ثمر نشسته است، خاطرنشان کرد: تک تک افراد جامعه باید نسبت به سرفرازی این انقلاب احساس مسئولیت کرده و در حد خود تلاش کنیم.

فرمانده پایگاه ام عماره بسیج خواهران ضیابر با بیان اینکه همزمان با ایام دهه فجر ویژه برنامه‌هایی را در ضیابر برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: مسابقه نقاشی چهل سالگی انقلاب با عنوان « به کوری چشم بعضی‌ها، چهل ساله شد انقلاب ما»، برپایی نمایشگاه نقاشی، شرکت در نماز جمعه، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و قرائت زیارت حضرت زهرا(س) در مزار شهدا از جمله برنامه‌های این پایگاه است.

بسیج جامعه زنان امروز به عنوان گسترده‌ترین تشکل جهانی زنان فعالیت می‌کند و زنان توانمند بسیجی بر استقرار و تثبیت نظام الهی به عنوان نیمی از جمعیت اثرگذار جامعه در ترویج فرهنگ اسلامی به وظیفه خود عمل می‌کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار