کد خبر : 36499
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398- 59: 17

نمایشگاه اسناد تاریخی خاندان رودباری در رشت دایر می شود

نمایشگاه اسناد تاریخی خاندان رودباری در رشت دایر می شود

نمایشگاه اسناد تاریخی خاندان رودباری مجموعه ارزشمند حضرت آیت الله حاج سید مجتبی رودباری همزمان با روز اسناد ملی و میبراث مکتوب در رشت دایر می شود.

به گزارش گیلانستان همزمان با روز اسناد ملی و میراث مکتوب ساعت ۱۰ صبح روز (پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت) نمایشگاه اسناد تاریخی خاندان رودباری مجموعه ارزشمند حضرت آیت الله حاج سید مجتبی رودباری در رشت دایر می شود.

این نمایشگاه به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان و با حضور مهمانان ارشد استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند به مکان رشت، فلکه گاز، خیابان نامجو، بن بست دانشگاه، نمایشگاه دایمی اسناد ملی استان گیلان مراجعه کنند.

گفتنی است، با توجه به شجره خانواده رودباری، قدمت این خاندان بزرگ را ۷۲۴ سال نشان می‌دهد و اسناد و نسخ خطی موجود در کتابخانه آیت الله رودباری از جد پدری آقا سید هاشم به آقاسید عیسی و از وی به آقا سید تقی و از او به مرحوم پدر آقا سید محمد حسین رسید و در حال حاضر وظیفه صیانت از این میراث مکتوب بر عهده آیت الله سید مجتبی رودباری است.

ساخت کتابخانه امیرالمومنین(ع) که یکی از بزرگترین کتابخانه‌های استان است یکی از افتخارات زندگی علمی آیت الله رودباری است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار