کد خبر : 47070
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398- 22: 16

نمایشگاه «جشنواره عکس خبری گیلان» در رشت برپا شد

نمایشگاه «جشنواره عکس خبری گیلان» در رشت برپا شد

نمایشگاه «نخستین جشنواره عکس خبری گیلان» با آثاری از ۱۳ عکاس این استان در رشت برپا شد.

به گزارش گیلانستان نمایشگاه «نخستین جشنواره عکس خبری گیلان» با آثاری از ۱۳ عکاس استان گیلان و با مضامین اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مذهبی ظهر امروز در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برپا شد.

این جشنواره به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و با همکاری خانه مطبوعات استان و با رویکرد برجسته‌سازی تلاش و آثار عکاسان خبری در رویدادهای مهم مذهبی، رسانه‌ای و اجتماعی در رشت برگزار شد‌.

معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه‌ها و نقش مهم رسانه‌ها در ارتقاء سطح آگاهی جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای مرتبط در رسانه‌ها از اهداف مهم نخستین جشنواره عکس خبری در گیلان است.

پویا بازارگرد از خبرگزاری مهر، حمیدرضا علیپور از خبرگزاری شبستان، عباس عاشوری از خبرگزاری صدا و سیما، علی کتمان از پایگاه گیل‌ خبر، سید محمدرضا رشیدی از خبرگزاری موج جزو عکاسان گیلانی هستند‌ که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته و تجلیل شدند.

همچنین آثار فرهام صفایی از پایگاه رشت ۲۰، مهتاب باقرزاده و پریناز جهان‌مهمانی و نغمه محمدخواه از پایگاه خبری دیار میرزا، مجتبی دولت‌دوست و مریم بزرگی و الهه فلاح و نادر نیک‌کار از پایگاه خبری ۸ دی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و تجلیل شدند.

همزمان با این نمایشگاه که تا روز دوشنبه ۲۱ بهمن در دو نوبت صبح و عصر برپا خواهد بود، کارگاه آموزشی یک‌روزه «عکاسی خبری» نیز به‌ همت خانه مطبوعات استان گیلان در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

این کارگاه آموزشی به‌منظور ارتقاء سطح مهارت و توانمندی اصحاب رسانه استان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در نگارخانه مارلیک برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به عکاسی می‌توانند به‌صورت رایگان در این کارگاه شرکت کنند.

به شرکت‌کنندگان در این کارگاه، گواهینامه رسمی از سوی اداره‌کل ارشاد استان گیلان و خانه مطبوعات گیلان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار