کد خبر : 101784
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402- 28: 11

نمایشگاه عرضه محصولات ویژه شب چلّه در رشت برپا شد

نمایشگاه عرضه محصولات ویژه شب چلّه در رشت برپا شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: به مناسبت فرارسیدن شب چلّه نمایشگاه عرضه محصولات ویژه این ایام در رشت گشایش یافت.

به گزارش گیلانستان، قاسم جوادزاده مقتدر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه عرضه محصولات ویژه شب چلّه از امروز در رشت میدان جانبازان بلوار امام رضا (ع) شرکت تعاونی روستایی شهرستان رشت دایر شد و تا چهارم دی ماه ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه انواع محصولات ویژه شب چلّه اعم از میوه، آجیل، مرغ و گوشت منجمد و شکر برای فروش عرضه شده‌است، اضافه کرد: قیمت محصولات عرضه شده در این نمایشگاه پایین‌تر از نرخ مصوب است.

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تامین ۲ تن مرغ منجمد و یک تن گوشت منجمد برای عرضه در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: محصولات به اندازه کافی برای عرضه در نمایشگاه یاد شده تامین شده‌است.

 

وی با یادآوری اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا در گیلان اظهار کرد: این طرح از هجدهم ماه جاری در این استان به اجرا درآمد که بازرسانی از سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اداره کل صمت، بسیج اصناف و دامپزشکی بر توزیع و رعایت قیمت مصوب کالاهای اساسی نظارت دارند.

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه گران‌فروشی و تخلف را با مراجعه به سامانه ۱۲۴ و یا جهاد کشاورزی گزارش دهند تا با متخلفان برخورد شود.

 

شب چلّه(یلدا) بلندترین شب سال، یکی از زیباترین شب‌ها از نظر رسوم و آئین‌ها در بین ایرانیان است که بر مبنای دورهمی‌های شبانه با شور و نشاط توام با فرهنگ غذایی ویژه برگزار می شود که هندوانه و انار نماد آن است؛ حافظ خوانی نماد فرهنگی شب چلّه ایرانیان است و هر منطقه نیز بر اساس رسوم پیشینیان با آئینی ویژه این شب را در جمع خانواده می گذرانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار