کد خبر : 45070
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398- 16: 11

دبیر شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان:

نمایندگان مجلس مخالفت خود را با کلیات لایحه بودجه ۹۹ اعلام کنند

نمایندگان مجلس مخالفت خود را با کلیات لایحه بودجه ۹۹ اعلام کنند

دبیر شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان گفت: از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که ضمن مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۹ نسبت به اصلاح ساختار بودجه اقدام کنند.

به گزارش گیلانستان مهدی مدیری دبیر شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان، با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ گفت: زمانی که کشور با بحران خصوصی سازی و تاراج اموال دولتی مواجه است دولت و معاونت برنامه و بودجه به طور ناباورانه‌ای میزان درآمد خود را از فروش اموال دولتی ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند در حالیکه این برآورد در سال ۹۸، ۴ هزار میلیارد تومان بوده و جای تعجب بسیاری است این واگذاری عملا دست دولت را از داشتن سرمایه خالی می‌کند و عملا هیچ پشتوانه‌ای برای آن باقی نمی‌گذارد.
مدیری مطرح کرد: نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۹۹ به عنوان بودجه مقاومتی نام بردند در حالیکه میزان سهم صندوق توسعه ملی از درآمد فروش نفت از ۳۶ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. (که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود) از طرفی دیگر میزان درآمد از فروش نفت حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. مجموع درآمد دولت از نفت در بودجه ۹۹ حدود ۱۳۱ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که عملا با بیان جناب دکتر نوبخت فرسنگ‌ها تفاوت دارد.
دبیر شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان تاکید کرد: به نظر می‌رسد دولت آمار و ارقام فعلی فروش نفت را نمی‌بیند که فروش نفت در بودجه ۹۹ را افسانه‌ای درنظر گرفته است. تخصیص ۱۰.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی از کدام منبع واهی دولت در بودجه تامین می‌گردد؟ احیانا از همان درآمد‌های نفتی افسانه‌ای که بیان شد؟!
وی گفت: درآمد ناشی از فروش سایر فرآورده‌های نفتی در سال آینده باید حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان باشد و این در حالی است که درآمد در سال جاری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است. به همین دلیل، انتظار می‌رود قیمت فروش گازوئیل، نفت سفید، گاز مایع و نفت کوره در سال آینده دو برابر می‌شود و قطعا پس از آن باید منتظر افزایش قیمت اجناس و کالا‌ها باشیم و آن وقت دیگر اتفاقات آتی در مقابل حوادث آبان ۹۸ سوء تفاهم خواهد بود.
مدیری خاطرنشان کرد: از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست میکنیم که ضمن مخالفت با کلیات این لایحه نسبت به اصلاح ساختار بودجه اقدام کنند.
انتهای پیام/دانشجو
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار