کد خبر : 11621
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1396- 44: 7

نمی‌توان مشکلات و گلایه های مردم رشت را نادیده گرفت/ بیکاری در گلستان زیر ۷ درصد ولی در گیلان بالای ۱۶ درصد است

نمی‌توان مشکلات و گلایه های مردم رشت را نادیده گرفت/ بیکاری در گلستان زیر ۷ درصد ولی در گیلان بالای ۱۶ درصد است

معاون دانشگاه پیام نور رشت گفت: علی رغم اینکه مردم سطح کشور از رکود و بیکاری رنج می برند، اما توزیع همین رکود و بیکاری در استانها عادلانه نیست؛ به طور مثال بیکاری در استان گلستان زیر ۷ درصد ولی در استان گیلان بالای ۱۶ درصد است.

دکتر سید شمس شفیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان با اشاره به مبحث اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار کرد: توان تولید یک ملت تنها چیزی است که می تواند در مسابقه‌ اقتصاد جهانی حرف اصلی و آخر را بزند.

این استاد اقتصاد دانشگاه های گیلان با تاکید بر اینکه این جمله به‌ معنای کم اهمیت دانستن سایر ابعاد مانند علم و فرهنگ و سیاست نیست، خاطرنشان کرد: قدرت تولید، گرچه ابتدا در شمایل اقتصاد خود را نشان می‌دهد، اما به‌ محض ورود به‌ سایر عرصه‌ها، آن مناسبات را نیز دگرگون و همساز می ‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور رشت همچنین بیان نمود: توان تولید داخلی و دور ماندن از کرانه‌های خطرناک وابستگی، دو پایه‌ای هستند که نشان می‌دهند سازه‌ اقتصاد از درون در حال مقاوم شدن یا غیرمقاوم شدن است.

وی با اشاره به اینکه اعداد و ارقام اقتصاد ایران نشان می‌دهد جز در زمینه‌ی اتکای درآمدهای ارزی و منابع بودجه به نفت، فاصله‌ی ما از کرانه‌های خطرناک وابستگی زیاد است، افزود: ما اساسا اقتصادی وابسته به خارج محسوب نمی‌شویم.

شفیعی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم شهر رشت نیز تصریح کرد: مردم عزیز رشت امروز دچار مشکل هستند، نمیشود مشکلات مردم و گلایه‌های مردم را نادیده گرفت؛ مسئولین شهری باید رفاه و اقتصاد مردم را جدّی بگیرند.

این فعال سیاسی اجتماعی ادامه داد: مسئله‌ بیکاری، رکود و گرانی مهم است؛ اینها مسائلی است که وجود دارد و هرکدام از مسئولین باید به نوبه خودشان در جهت رفع این معضلات تلاش کنند و از آنجائیکه ظرفیتهای زیادی در شهر و استان داریم باید به این مسائل اهمیت ویژه ای داد.

معاون دانشگاه پیام نور رشت خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه مردم سطح کشور از رکود و بیکاری رنج می برند، اما توزیع همین رکود و بیکاری در استانها عادلانه نیست؛ به طور مثال بیکاری در استان گلستان زیر ۷ درصد ولی در استان گیلان بالای ۱۶ درصد است.

این استاد اقتصاد دانشگاه های گیلان با بیان اینکه امروز نگاه دشمنان ملّت ایران به مسئله‌ی اقتصاد است، ابراز نمود: دشمنان قسم خورده سعی دارند اقتصاد کشور را آن‌چنان زیر فشار قرار دهند که مردم دچار مشکل شوند. وقتی مردم دچار مشکل شدند، دل‌زده و دل‌سرد میشوند؛ دشمن همین را میخواهد. دشمن میخواهد مردم از انقلابشان، از نظامشان، از دولتشان و از کشورشان دل‌سرد شوند؛ لذا روی مسئله‌ اقتصاد فشار می‌آورند.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار