کد خبر : 50715
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399- 47: 11

مدیر حج و زیارت گیلان عنوان کرد:

تکمیل ۴۹ درصدی کاروان های حج تمتع گیلان/ ثبت نام غیرحضوری است

تکمیل ۴۹ درصدی کاروان های حج تمتع گیلان/ ثبت نام غیرحضوری است

مدیر حج و زیارت گیلان، از تکمیل ۴۹ درصدی ظرفیت کاروان های استان گیلان در حج تمتع امسال خبر داد و اضافه کرد: ظرفیت ثبت نامی گیلان ۶۷۵ نفر است که تاکنون ۳۳۳ نفر اقدام به ثبت نام و تکمیل مدارک کرده اند.

به گزارش گیلانستان حسن فعال، با اشاره به فراخوان ثبت نام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع ۹۹ از اسفندماه، اظهار کرد: مقرر شد دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۸۶ که قبلا نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه «https://reserve.haj.ir» اقدام کرده بودند، با مراجعه به دفاتر حج و زیات استان در کاروان ها حج تمتع امسال ثبت نام کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و انجام ثبت نام غیر حضوری متقاضیان حج تمتع ۹۹، افزود: عدم تکمیل ظرفیت ثبت نام کنندگان موجب شد دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ و سپس ۳۱ خردادماه ۱۳۸۶ را فراخوان کنیم.

مدیر حج و زیارت گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر کلیه متقاضیان دارای اسناد واریزی یک میلیون تومانی حج تمتع تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۸۶ می توانند اقدام به ثبت نام کنند، گفت: در صورت عدم مراجعه اولویت های اعلام شده، ظرفیت های خالی موجود در کاروان ها توسط دفاتر حج و زیارت استان با فراخوان از اولویت های بعدی تکمیل خواهد شد.

فعال ثبت‌نام قطعی در کاروان را منوط به مراجعه غیر حضوری به سامانه «reserve.haj.ir» دانست و خاطرنشان کرد: گیلان پنج کاروان مدینه قبل در حج تمتع ۹۹ دارد که دو کاروان مربوط به شهرستان رشت است و شهرستان های آستانه اشرفیه، لنگرود و تالش هر کدام یک کاروان دارند.

وی از تکمیل ۴۹ درصدی ظرفیت کاروان های استان گیلان در حج تمتع امسال خبر داد و اضافه کرد: ظرفیت ثبت نامی گیلان ۶۷۵ نفر است که تاکنون ۳۳۳ نفر اقدام به ثبت نام و تکمیل مدارک کرده اند. در صورت عدم برگزاری این مراسم معنوی به واسطه شرایط بحران کرونا، متقاضیان سال آینده اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه در حج تمتع گذشته ۴۶۹ زائر گیلانی داشتیم،‌ خاطرنشان کرد: کاروان‌های گیلان در حج تمتع ۹۸ نیز مدینه‌قبل بودند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار