کد خبر : 35471
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398- 04: 17

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد:

نوروز امسال ۹۴۰ هزار نفر به منطقه آزاد انزلی سفر کردند‌

نوروز امسال ۹۴۰ هزار نفر به منطقه آزاد انزلی سفر کردند‌

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ۹۴۰ هزار مسافر در نوروز ۹۸ وارد منطقه آزاد انزلی شدند که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش گیلانستان رضا مسرور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود گردشگران و مسافران نوروزی به منطقه آزاد انزلی نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته و از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین امسال تعداد ۹۴۰ هزار نفر وارد این منطقه شدند که این عدد در سال گذشته ۷۷۶ هزار و ۷۳۳ نفر بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: بنا بر آمار ارائه شده توسط ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی، نوروز امسال بیش از ۱۰۷ هزار تخت پذیرای مسافران و گردشگران در منطقه آزاد انزلی بودند که این میزان در مقایسه با ۱۰۱ هزار و ۲۲۵ گردشگری که در همین مدت در سال گذشته در مراکز اقامتی منطقه اقامت داشتند، ۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۴۸ توریست خارجی در مدت ۲۰ روز فعالیت ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی وارد فاز تجارت و گردشگری این منطقه شدند تصریح کرد: میزان ورود توریست های خارجی به منطقه آزاد انزلی در مقایسه با سال گذشته، ۱۲۵ درصد افزایش داشته است که این آمار در نوع خودش بسیار جالب بوده و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مسرور با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد منطقه آزاد انزلی، تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های جدید گردشگری است خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایشگاهی در محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی بسیار حائز اهمیت بوده و نقطه اوج آن اجرای جشنواره ترنم بهار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: نمایشگاه نوروز بازار، مهم‌ترین بخش جشنواره ترنم بهار بود که در قالب ۱۲۰ غرفه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی، مسافران نوروزی را با فرهنگ اقتصادی و اجتماعی بازارهای گیلان آشنا کرد و همچنین نمایش‌های آئینی و عروسک‌های غول پیکر و موسیقی فولکلور نیز با استقبال خوب گردشگران مواجه شد.

وی به برنامه زنده تلویزیونی “ترنم بهار” با حضور هنرمندان عرصه سینما و موسیقی کشور در استدیو ساحلی گنبد آسمان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه زنده رادیویی بنفشه گل، تهیه گزارش‌های خبری از جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی و اجرای نمایش‌های آئینی از جمله برنامه‌های فرهنگی هنری این منطقه برای ایام نوروز بود.

مسرور خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب و صنایع فرهنگی در باغ مفاخر منطقه آزاد انزلی، اجرای موسیقی پاپ و سنتی توسط هنرمندان محبوب کشور، تئاتر خیابانی و استندآپ کمدی و همچنین اجرای برنامه ویژه کودکان توسط هنرمندان محبوب تلویزیونی از دیگر برنامه‌های جشنواره ترنم بهار بودند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به تولید برنامه‌های مشارکتی در تلویزیون و همچنین تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی امکانات و برنامه‌های موجود در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: با همکاری دوست‌داران محیط زیست در روز ۱۳ فروردین،بسته‌های فرهنگی و زیست‌محیطی جهت حفاظت از زیبایی‌های منطقه آزاد انزلی توزیع شد.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه امداد و نجات منطقه آزاد انزلی در ایام نوروز، ۱۲۹ عملیات امدادی انجام دادند تصریح کرد: با همکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی و حراست فیزیکی منطقه آزاد انزلی، حادثه و تصادف منجر به فوتی در این منطقه رخ نداد که این رویداد در سطح کشور کم‌نظیر است.

مسرور خاطرنشان کرد: اسکله تفریحی مارینا، استخر ساحلی، مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم بعنوان بزرگترین آکواریوم در سطح کشور، باغ پرندگان، پارک ساحلی و جنگلی، اتوبوس دریایی، پاراموتور، پاراسل و جت اسکی، آب‌نمای موزیکال در پارک ساحلی و مجموعه ورزش‌های ساحلی قایقران از دیگر جاذبه‌های منطقه آزاد انزلی هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ۱۷ هتل و ۱۲۰ کاشانه مهمان با ظرفیت پذیرش ۶ هزار و ۳۴۰ نفر تخت اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، ۶۵ رستوران و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جاذبه‌های روستایی از مهمترین زیرساخت‌ها و امکانات موجود در این منطقه به شمار می‌روند که می‌تواند گردشگران و مسافران زیادی را به سمت این منطقه روانه کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار