کد خبر : 40581
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مرداد 1398- 56: 16

با حضور ۲۰۰ دانش آموز؛

هشتمین جشنواره علمی دانش آموزی جابربن حیان در گیلان برگزار می شود

هشتمین جشنواره علمی دانش آموزی جابربن حیان در گیلان برگزار می شود

هشتمین جشنواره پروژه‌های علمی دانش آموزی «جابربن حیان» با حضور ۲۰۰ دانش آموز از سراسر کشور به میزبانی استان گیلان در شهرستان انزلی برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان هشتمین جشنواره علمی دانش آموزی جابربن حیان با حضور ۲۰۰ دانش آموز از سراسر کشور از ۲۵ الی ۲۷ مرداد ماه به میزبانی استان گیلان در مرکز همایش‌های منطقه‌ آزاد انزلی برگزار می شود.

این جشنواره در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور و در قالب نمایشگاهی به منظور نمایش توانمندی و استعدادهای دانش آموزان و به صورت جشنواره ای برگزار می شود تا علاوه بر تعمیق ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان، از طریق تبادل تجربه شاهد افزایش میل به یادگیری، روحیه تحقیق و پرسشگری در میان آینده سازان کشور باشیم.

تقویت و نهادینه کردن خلاقیت و نوآوری، ایجاد و تقویت روحیه خود باوری و پرسشگری از طریق کارگروهی و تیمی، تبدیل ایده به محصول یا تولید در بین دانش آموزان ابتدایی،  فرهنگ سازی تحقیق و پژوهش در مسیر دست یابی به دستاوردهای علمی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش ملی است.

لازم به ذکر است برگزاری نمایشگاه از طرح‌های پژوهشی دانش آموزان مهمترین بخش این جشنواره است.

گفتنی است جشنواره جابربن حیان طی سال تحصیلی بین سه میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی در سراسر کشور برگزار می شود سپس حدود ۲۰۰ دانش آموز برتر بعد از طی کردن مراحل مدرسه ای، منطقه ای، استانی به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا می کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار