کد خبر : 62604
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399- 51: 11

مدیرکل هواشناسی گیلان؛

هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان صادر شد

هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان صادر شد

دادرس از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گیلان و آغاز وزش باد گرم خبر داد و گفت: به موجب پیش‌بینی اداره کل هواشناسی گیلان، دمای هوای استان در ساعات آینده بین ۵ تا ۸ درجه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان، «محمد دادرس» اظهار داشت: طبق اطلاعیه هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی گیلان، مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان مجددا شاهد وزش باد گرم خواهند بود و به این ترتیب در ساعات آینده دمای هوا در مناطق مختلف استان بین ۵ تا ۸ درجه افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان استقرار سامانه کم فشار و تقویت جریانات جنوبی در استان که شروع آن از عصر امروز (دوشنبه،۲۰ بهمن) خواهد بود را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این وزش باد گرم جنوبی در ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان گاهی به شکل شدید و خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس مه گرفتگی و کاهش دید در برخی نقاط ساحلی و جلگه‌ای گیلان را از دیگر آثار استقرار سامانه جوی کم‌فشار در استان ذکر کرد و بیان داشت: این سامانه جوی تا روز سه‌شنبه(۲۱ بهمن )به فعالیت خود در استان گیلان ادامه می‌دهد و لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی اعمال شود.

وی احتمال آسیب به سازه‌ها و تاسیسات را از جمله آثار و مخاطراتی که احتمال وقوع آن‌ها به جهت این شرایط جوی دور از انتظار نیست اعلام کرد و افزود: با توجه به وزش باد گرم امکان شکستن شاخه‌‌ها، سقوط درختان، گسترش آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع استان گیلان وجود دارد و باید دستگاه‌های ذیربط در این رابطه آماده باشند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه به علت افزایش دمای هوا با  افزایش ذوب برف در ارتفاعات استان مواجه خواهیم شد اضافه کرد: وقوع کولاک، بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و گردنه‌های پوشیده از برف و افزایش سطح آب رودخانه‌ها هم از دیگر مخاطرات استقرار سامانه جوی کم فشار در گیلان محسوب می‌شود.

دادرس احتیاط در تردد و پرهیز از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها را متذکر شد و خاطرنشان کرد: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و کوهستانی هم از دیگر مواردی است که هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه‌‌ای نسبت به انجام آن‌ها هشدارهای لازم را داده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار