کد خبر : 97296
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402- 02: 12

هشدار هواشناسی گیلان؛ بارش‌های پرخطر ادامه دارد

هشدار هواشناسی گیلان؛ بارش‌های پرخطر ادامه دارد

پس از سیلاب آستارا و خسارت‌های بسیار آن، کارشناس هواشناسی گیلان هشدار داد: بارندگی‌های پرخطر در استان ادامه دارد و هشدار سطح نارنجی هواشناسی تا اواخر وقت امشب در استان اعتبار دارد؛ بنابراین مردم بایستی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به شدت بپرهیزند.

به گزارش گیلانستان، آرش نبی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارندگی‌های شدید که از یکشنبه شب گذشته در گیلان آغاز شده در برخی مناطق استان با شدت می‌بارد از اینرو ضروریست تا رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه دریا امروز با بیشینه ارتفاع موج ۲.۵ متر برای شنا و فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است، اضافه کرد: مردم برای پیشگیری از حوادث احتمالی به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته با ۲۳۵ میلیمتر در شهرستان آستارا ثبت شده است، ادامه داد: امام زاده اسحاق شفت با ۱۴۷ میلیمتر، بندرانزلی با ۱۳۵ و رضوانشهر با ۱۹ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را بعد از شهرستان آستارا به خود اختصاص دادند ضمن اینکه در رشت مرکز گیلان نیز طی این مدت ۷۰ میلیمتر باران باریده است.

 

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با هشت درجه سلسیوس خنک ترین و منجیل با ۲۷ درجه سلسیوس گرمترین مناطق استان بودند و دمای فعلی رشت ۱۷ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

 

نبی زاده در ادامه با بیان اینکه این سامانه بارشی از اواخر وقت امشب به تدریج تضعیف و از گیلان خارج می‌شود، اضافه کرد: از فردا (چهارشنبه) کاهش ابر و افزایش نسبی دما برای مناطق مختلف گیلان تا اوایل هفته آینده پیش بینی شده ضمن اینکه بارندگی‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

 

سامانه جوی بارش‌زایی که از یکشنبه‌ شب گذشته فعالیت خود را در مناطق مختلف گیلان آغاز کرده است موجب سیلاب های شدید در بخش‌هایی از شهرستان آستارا شده است و خسارات بسیاری به بار آورد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار