کد خبر : 70100
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1400- 17: 11

هشدار هواشناسی گیلان در پی بارش شدید باران طی روزهای آینده

هشدار هواشناسی گیلان در پی بارش شدید باران طی روزهای آینده

مدیرکل هواشناسی گیلان از فعالیت سامانه پرفشار بارشی در گیلان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: از عصر سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج شدت می‌گیرد که تا عصر چهارشنبه، در برخی مناطق استان بارندگی و رعدوبرق شدید یا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای آینده اظهار کرد: طی امروز دوشنبه تا پایان هفته، شرایط برای بارش پراکنده در برخی مناطق وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت جوی گیلان از سه‌شنبه افزود: بنا بر نقشه‌های هواشناسی، از فردا به‌تدریج با تقویت پرفشار در سطح زمین، در برخی مناطق بارندگی شدید یا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان در تشریح سامانه پرفشار جوی جدید گفت: از عصر سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج شدت می‌گیرد که تا عصر چهارشنبه، در برخی مناطق استان بارندگی و رعدوبرق شدید یا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس از صدور اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی برای گیلان خبر داد و تصریح کرد: آب‌گرفتگی، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه ازجمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

وی بابیان اینکه وزش باد نیز در برخی مناطق به‌ویژه سواحل و ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: کاهش نسبی هم همراه با این سامانه بارشی رخ خواهد داد و هوای خنک تا پایان هفته در منطقه مستقر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه‌ای به کشاورزان کرد و گفت: توصیه می‌شود کلیه کشاورزان زراعی و باغی، تمهیدات لازم را برای برداشت و جمع‌آوری محصولات خود انجام دهند و از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار