کد خبر : 76674
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400- 51: 10

همدلی و هم‌افزایی رمز موفقیت کانون فرهنگی هنری«سراج» مسجد خراط‌محله

همدلی و هم‌افزایی رمز موفقیت کانون فرهنگی هنری«سراج» مسجد خراط‌محله

همدلی و هم‌افزایی اعضای کانون فرهنگی هنری «سراج» خراط محله با پایگاه بسیج و مردم منطقه عاملی برای موفقیت این کانون در رویداد ملی فهما شده است.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: مساجد یک پایگاه فرهنگی پررونق و موثر از  زمان صدر اسلام تاکنون بوده است و  وظیفه هر مسلمانی احیا و تقویت کارکردهای فرهنگی مساجد است، به همین جهت ایجاد کانون فرهنگی هنری در جوار مسجد می توانست، گامی مناسب در تحقق بخشیدن این موضوع باشد.

در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد تاسیس شد تا در کنار اقامه نماز جماعت، اقدام به برگزاری برنامه‌های دیگر کند تا هم سبب جذب جوانان به مسجد شود و هم فعالیت‌های مسجد بیش از پیش نمود پیدا کند.

از جمله کانون‌های موفق کانون «سراج» مسجد علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) واقع در روستای خراط محله صومعه‌سرا است، این کانون فرهنگی هنری از سال ۹۰ با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون در گروه سوم و در جمع دارندگان امتیاز بین ۱۷ تا ۱۸ هزار امتیاز فهما قرار گرفته است.

موفقیت این کانون در بخش‌های مختلف با مدیریت حجت الاسلام «سیدمهدی حسینی» امام جماعت مسجد علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) گره خورده است؛ وی از همان بدو تاسیس به عنوان مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سراج در دستاوردهای این کانون مسجدی نقشی مهم داشته است.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مسجد محله‌مان رونق بگیرد و منشا رشد و تعالی جوانان محله شود باید مسجد را مرکز اصلی زندگی محله قرار دهیم و تمام طرح و برنامه‌هایمان بر این مبنا تهیه و اجرا شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در مسجد به دنبال این هستیم که نگاهمان جامع باشد یعنی فقط یک مسئله یا یک موضوع را دنبال نکنیم بلکه کلیه مسائل جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی را مدنظر قرار دهیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله گفت: این کانون در راستای تکلیف دینی و کاری خود هر ساله فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد.

وی تصریح کرد: اولویت نخست کانون همکاری با مسجد و پایگاه بسیج روستاست که از این رهگذر فواید زیادی برای مسجد و روستا داشته است چون همه اعضای کانون عضو بسیج بوده و اصولا ارکان اصلی کانون بسیجیان پایگاه شهید امیدی خراط محله و بسیج خواهران حضرت رقیه (س) هستند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه ۹۹ درصد امورات کانون به کمک بسیجیان به ویژه فرمانده پایگاه بسیج سجاد امجدی انجام می‌گیرد و این ارتباط صمیمانه باعث پیشرفت در همه امورات مسجد شده است خاطرنشان کرد: به طوری که ساخت ساختمان جدید مسجد نتیجه همین همدلی بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء را مشخصه بارز فرهنگی این ارتباط عنوان و اظهار کرد: تهیه بسته‌های معیشتی به‌ویژه گوشت و سایر اقلام مورد نیاز خانوارها توسط کانون و پایگاه بسیج هم از امورات بسیار نیک انجام شده طی این سالهای اخیر بوده که بازتاب بسیار عالی در سطح روستا داشته است.

وی با بیان اینکه برپایی تمامی مراسمات دینی و مذهبی اعم از ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) از کارهای برجسته مسجد محسوب می‌شود افزود: برپایی مراسمات انقلابی اعم از دهه فجر و هفته بسیج و حتی یادواره شهدای خراط محله و شهدای دو روستای همجوار از اقدامات شایسته کانون و پایگاه بسیج است که در سطح شهرستان و استان بازتاب رسانه‌ای خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برای اشتغالزایی جوانان و بانوان روستا، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کارآفرینی کرده‌ایم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است گفت: با رایزنی با ادارات مربوطه اقدام به معرفی جوانها جهت دریافت وام خوداشتغالی هم کرده‌ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله تصریح کرد: در راستای خدمات عمومی، کانون و پایگاه بسیج شهید امیدی گامهای بسیار اساسی و خوبی را در زمینه واکسیناسیون دام و حتی در دوران کرونا  نسبت به بهداشتی کردن روستا، سمپاشی معابر و کوچه ها و منازل برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای برجسته مسجد که با همکاری بسیج و کانون انجام می‌شود، برپایی جشن انقلاب و جشن بزرگ میلاد امام عصر(عج) است بیان کرد: از دهیار، شورای اسلامی و هیات امنای مسجد هم تشکر ویژه دارم که نهایت همکاری و همدلی را با کانون سراج روستای خراط محله دارند.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در کنار پایگاه بسیج روستا تیم خوبی برای عمران و آبادانی روستا در همه عرصه ها به‌ویژه فرهنگی هستیم.

گفتنی است، دلسوزی مدیر کانون فرهنگی هنری یک موضوع اساسی است که در بین همه کانون‌های فرهنگی و هنری فعال کشور حائز اهمیت و دقت و توجه است و باید مردم و مسئولان قدردان این جهادگران و یا افسران جنگ نرم باشند که در کنار تمامی دغدغه‌های شخصی خود سکاندار یک مرکز فرهنگی و هنری و مایه امیدی برای جوانان و نوجوانان یک منطقه می‌شوند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار