کد خبر : 41200
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 شهریور 1398- 06: 17

معاون فرهنگی ارشاد گیلان:

همدلی و هم‌اندیشی بخشی از مشکلات صنعت چاپ را برطرف می کند

همدلی و هم‌اندیشی بخشی از مشکلات صنعت چاپ را برطرف می کند

معاون فرهنگی ارشاد گیلان با اشاره به جایگاه فعالان صنعت چاپ این استان در کشور، گفت: می توانیم با همدلی و هم‌اندیشی بخشی از مشکلات حوزه چاپ را برطرف کنیم.

به گزارش گیلانستان حسین ابراهیمیان پیش از ظهر پنجشنبه در پنجمین همایش تجلیل از چاپخانه‌داران گیلان که در رشت برگزار شد با اشاره به اینکه این برنامه با همکاری اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است، گفت: تلاش شده از سال گذشته این برنامه در دو بخش بازدید میدانی و نشست هم اندیشی چاپخانه‌داران استان گیلان برگزار شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله از تعدادی از پیشکسوتان و فعالان عرصه چاپ طی مراسمی تجلیل و تقدیر می‌کند، افزود: استان گیلان این شانس را داشته که در چند سال گذشته در سطح کشوری یک نماینده داشته باشد.

معاون فرهنگی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه چاپ استان در کشور است، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود صنعت چاپ گیلان همانند سایر نقاط کشور وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تورم و گرانی کاغذ در دو سال اخیر از مهم‌ترین عوامل بروز مشکل در صنعت چاپ استان گیلان است، تصریح کرد: متاسفانه وجود این عوامل سبب بروز مشکلاتی برای اکثر چاپخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان گیلان شده است.

ابراهیمیان با اشاره به نشست هم اندیشی با مسئولان اداره کل امور مالیاتی گیلان برای حل بخشی از مشکلات صنعت چاپ، بیان کرد: امیدواریم با برگزاری و استمرار در چنین نشست‌هایی بتوانیم بخشی از مشکلات صنعت چاپ استان را حل کنیم.

وی در ادامه به جایگاه و نقش صنعت چاپ در جهان اشاره کرد و افزود: انقلاب فرهنگی در سطح جهان با اختراع خط آغاز شد و بروز و ظهور چاپ نیز مرحله دوم انقلاب فرهنگی نامیده می‌شود، اظهار کرد: قطعا اگر صنعت چاپ نبود آنچه که امروز در قالب فرهنگ و توسعه فرهنگی مشاهده می‌کنیم وجود نداشت.

معاون فرهنگی ارشاد گیلان با بیان اینکه قبل از اینکه صنعت چاپ در سال ۱۴۳۶ به وسیله گوتنبرگ به صورت امروزی معرفی شود آنچه که شاهد بودیم چاپ کتاب در تیراژ محدود و بهره‌مندی افراد اندک از این حوزه بود، تصریح کرد: صنعت چاپ به شکل امروز سبب ایجاد تحولات عظیم در این حوزه شد که امکان تکثیر کتاب به تعداد زیاد تنها بخشی از این تحولات بوده است.

وی فراهم کردن بستر لازم برای افزایش تولید محصولات فرهنگی را نیز خود یک انقلاب دانست که به واسطه صنعت چاپ بدست آمده است، افزود: امیدواریم صنعت چاپ استان گیلان نیز به جایگاه اصلی خود بازگردد.

در پایان این همایش از ۱۶ چاپخانه‌داران نمونه استان گیلان تجلیل و تقدیر شدند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار