کد خبر : 106729
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403- 53: 19

استاندار گیلان:

همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت مردم روستای امامزاده ابراهیم شفت بکارگرفته می‌شود

همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت مردم روستای امامزاده ابراهیم شفت بکارگرفته می‌شود

استاندار گیلان بعد ازظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در بین مردم روستای امامزاده ابراهیم شفت که در جریان حریق نیمه شب گذشته خانه ها و مغازه های خود را از دست دادند گفت : از همه ظرفیت های استانی و ملی برای جبران خسارت مردم این منطقه استفاده می شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی ضمن حضور در بین مردم آسیب دیده از این آتش سوزی و شنیدن مسائل آنها در گفت و گو با ایرنا قول داد: خسارت مالی افرادی که مغازه و منازل خود را از دست دادند تا حد امکان جبران می‌شود.

 

وی افزود: آتش سوزی رخ داده در روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت به بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی این روستا که عموما سازه های چوبی بودند آسیب زد.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از این واحدها بیمه هستند، عنوان کرد: آنان که بیمه بوده اند بیمه باید ارزیابی لازم را در این رابطه انجام داده و آنها را مورد حمایت بیمه ای قرار دهد اما بخش زیادی از آنها فاقد پوشش بیمه ای می باشند.

 

وی عنوان کرد با توجه به وضعیت روستا و خسارت وارده به منطقه از ابتدای وقت امروز فرماندارشهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان در بین مردم و محل حادثه حضور یافته و وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان از این حریق بررسی کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر موضوع اسکان اضطراری، تامین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوارها را آغاز کرده است، افزود: به زودی کار آوار برداری شروع می شود.

 

عباسی تصریح کرد: گزارشی هم از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس جمهور ارائه می کنیم و کمک هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تامین خواهیم کرد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آتش سوزی های مکرری که در این منطقه طی سال های از ۱۳۷۵، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و نیز نیمه شب گذشته رخ داده باید این منطقه و خانه های آن ایمن سازی شود.

 

وی گفت: باید سازه ها بتنی یا فلزی و بر اساس اصول و قواعد نظام مهندسی احداث شود و بدین منظوراعتباراتی هم داده شود تا این امر محقق شود و شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

 

استاندار گیلان توضیح داد: این منطقه کوهستانی و شاهد وزش بادهای شدید است که برای جلوگیری از اتنفاقلات مشابه باید در زمینه شیوه های ساخت و ساز تجدید نظر شود و حتما این امر انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شرکت های آب و برق هم اینک مشغول رفع مشکلات هستند، گفت : پروژه گازرسانی به روستا هم مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می شود.

 

عباسی همچنین قول داد: راه دسترسی روستا هم بعد ازبازسازی اصلاح می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار